L’acte de nomenament tindrà lloc avui, a partir de les set de la tarda, a la Sala de la Columna de l’Ajuntament de Vic. En el transcurs de l’acte, es col·locarà el retrat de l’homenatjat, obra de Ferran Sanz, a la galeria de Vigatans Il·lustres.
Joan Riera va morir el 1992 amb 73 anys. De la seva biografia en destaca la seva gran implicació en la ciutat de Vic en els àmbits social, cultural i esportiu i també la seva vocació per ajudar sempre els més desafavorits. Va ser un impulsor de la construcció d’habitatges socials a Vic i Manlleu. El seu nom ha quedat instaurat en l’anomenat model de cases “tipus Riera”.
Va impulsar les piscines de l’Estadi de Vic i la remodelació de l’estadi Torras i Bages. Va dirigir Càritas de Vic entre els anys 1955 i 1971 i va treballar en la construcció i remodelació de diverses esglésies o seus d’entitats socials, com la residència Saits o l’escola de Sant Tomàs a Riudeperes.