L’estudi s’ha fet a partir del cens dels 1.132 locals comercials de 54 carrers repartits entre els dos eixos comercials naturals de la ciutat: el del centre de Vic i el del sud. El balanç d’obertures i tancaments ha estat positiu: hi ha hagut 71 establiments que han abaixat la persiana (56 al centre i 15 al sud) i 93 que han obert (70 dels quals al centre i 23 al sud). Les dades demostren que el centre de la ciutat continua essent atractiu per a nous inversors i emprenedors i durant l’últim any s’ha obert de mitjana 1 botiga cada 5 dies. Les franquícies representen el 23% de l’activitat del centre però hi ha una aposta majoritària per l’obertura de comerç propi ja que només 7 de les 56 botigues que han obert són franquícies.
Les dades milloren respecte el 2015
El baròmetre també mostra que 12 carrers del centre continuen en desocupació de més del 15% entre els quals preocupa el carrer Cardona, i el 60% d’aquests carrers desocupats del centre, es concentren a l’Eixample Morató. La situació es repeteix a la majoria de carrers del sud de la ciutat, tot i que aquest any hi ha hagut un balanç positiu de 8 botigues al sud i 6 a l’Eixample Morató. En canvi, es recuperen el carrer Estret, el Passatge Mastrot i la renovada Rambla Hospital. Des de Vic Comerç continuen fent una crida a obrir nous locals a l’Eixample Morató on els preus dels lloguers són més baixos.
Durant la presentació de les dades, l’ajuntament va explicar que ha incorporat una tècnica de comerç que s’encarregarà de fer un acompanyament quan una botiga decideixi tancar per veure si s’hi pot donar un nou impuls o es pot reorientar. Aquesta és una acció que es treballa de forma transversal amb altres regidories de l’ajuntament i amb Creacció. També es continuaran fent intervencions en locals buits en el marc del projecte Espais en Transició i en col·laboració amb BBIntervencions.
{{ comment.text }}