QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

On he de tirar la carta?

La nova oficina de Correus de Manlleu no té bústies exteriors.

El 9 Nou
16/02/2012

La pregunta que encapçala aquest article segurament se l’han feta molts manlleuencs durant els últims mesos en comprovar que a la nova oficina de Correus, que es va posar en marxa a l’estiu i que va costar 335.000 euros, no hi ha bústies exteriors. Sembla un acudit, però no ho és; i pot semblar un descuit, però tampoc ho és. La política de Correus és que, a les noves oficines que fan, com la de Manlleu, ja no s’hi col·loquen bústies en forma de boques de paret. Les cartes s’agafen en mà a la mateixa oficina o es dipositen en les bústies de peu que hi sol haver pels voltants.

En el cas de Manlleu, però, hi ha una dificultat afegida. Als carrers de l’oficina, situada a la cantonada del carrer Bisbe Morgades amb el carrer Sant Domènec, no n’hi ha cap, de bústia, perquè són vials estrets i no hi ha espai per col·locar-la-hi sense interferir el pas dels vianants. I la que hi havia més propera era a la plaça Fra Bernadí, però amb les obres de remodelació n’ha desaparegut. Això fa que, ara, qui trobi l’oficina tancada i vulgui tirar una carta hagi d’anar o a la plaça de Dalt Vila (n’hi ha una al davant de Ca la Camila) o al carrer Barcelona (just a l’entrada del pont: entre la Cabanya i els cotxes Pou). La voluntat de Correus és que, acabades les obres de la plaça, se’n pugui tornar a instal·lar una.

L’eliminació de les bústies exteriors a les oficines respon, bàsicament, a motius de seguretat. Era molt fàcil que hi hagués bretolades. Amb petards, per exemple. I la companyia ha decidit anar-les eliminant. De fons, però, també hi ha màrqueting. Correus ha anat diversificant el negoci i, més enllà de l’enviament de correspondència, les oficines presten molts altres serveis. Per això, forçar el públic a entrar a l’oficina és una manera, també, de convertir qui tira la carta en un client potencial d’altres serveis.

I encara hi ha un altre argument sovint oblidat: la recollida de cartes de les bústies distribuïdes pel municipi es fa a la 1 del migdia, per la qual cosa si es diposita més tard d’aquesta hora la carta dorm a la bústia fins l’endemà. A l’oficina, en canvi, es recull en mà. La decisió, tot i que raonada, ha provocat perplexitat en més d’un usuari. I sí, és veritat: l’oficina de Correus no té bústia.

LA PREGUNTA

Creu que és beneficiosa l’expedició a la lluna?

En aquesta enquesta han votat 108 persones.