L’Associació per la Promoció del Transport Públic (PTP) i el col·lectiu d’usuaris de la R3 Perquè no ens fotin el tren han presentat al·legacions conjuntament a l’estudi informatiu del desdoblament de la via al tram entre Vic i Centelles. Les demandes les fan en tres grans àmbits. El primer, les mancances que asseguren que té l’estudi en la previsió d’accessos a les estacions de Balenyà-Tona-Seva, els Hostalets de Balenyà i Centelles. Reclamen que es dissenyin tenint en compte l’entorn i els recorreguts a peu dels usuaris.
En segon terme, des de les entitats consideren que hi ha d’haver una alternativa intermitja entre les dues possiblitats de traçat que planteja l’estudi informatiu. Una és el desdoblament del recorregut actual, que suposaria que els trens hi circularien a 120 quilòmetres per hora, i l’altra, amb millores en el traçat, permetria arribar als 160 quilòmetres per hora de velocitat dels combois. Perquè no ens fotin el tren i l’Associació per la Promoció del Transport Públic reclamen aquesta segona opció, però buscant una solució específica a Malla, on aquesta segona opció suposa una obra que afecta terrenys agrícoles, i que genera oposició al municipi.
I en el tercer gran àmbit d’al·legacions, els usuaris lamenten que abans d’obrir-se aquest període el ministeri de Transports no s’hagi reunit amb els municipis i les entitats. També reclamen una millor planificació en els talls que les obres suposen a la línia, per minimitzar les afectacions als viatgers, que han estat importants en els que ja s’han fet fins ara.
Des dels dos col·lectius insten les adminsitracions a treballar conjuntament, i consideren que el procés final de les al·legacions l’ha de liderar l’Oficina Tècnica de l’R3, creada a Osona, i que ha de tenir un paper clau, asseguren, en el seguiment de les properes fases del projecte de la doble via.
{{ comment.text }}