EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

A subhasta quatre parcel·les del nou polígon de Manlleu amb preus de sortida d’uns 500.000 euros

L’Ajuntament destinarà els diners que n’obtingui a la construcció de l’enllaç de la ronda nord

Després d’anys de converses, negociacions, tràmits administratius i contratemps que van anar demorant les obres, el nou polígon del Mas de Manlleu avança segons el calendari previst.

La urbanització del sector ha d’estar acabada al maig, moment en què la ciutat haurà guanyat 120.000 metres quadrats d’àmbit industrial que li fan molta falta.

D’entre totes les parcel·les que hi haurà –d’una mitjana de 2.000 a 2.500 metres quadrats– quatre corresponen a l’Ajuntament. El consistori les acaba de treure a subhasta amb un objectiu molt concret: aconseguir dos milions d’euros que està previst destinar a la construcció de l’enllaç de l’anomenada ronda nord, la carretera que ha de connectar l’àrea industrial de la banda de llevant del municipi amb la de la Miranda i la C-37.

Una maniobra estratègica per fer els polígons atractius a empreses, però també per acabar l’avinguda Puigmal, treure els camions del centre i activar totes les mesures vinculades a la futura zona de baixes emissions.

Les quatre parcel·les propietat de l’Ajuntament tenen un sostre industrial d’entre 1.938 i 2.271 metres quadrats. L’Ajuntament les ha tret a subhasta amb preus de partida de 476.000 a 557.318 euros, és a dir que el metre quadrat surt a uns 245.

L’adjudicació es formalitzarà a qui en pagui més, però amb la meta d’aconseguir tant finançament com sigui possible per a l’enllaç de la ronda nord. En paral·lel, i així ho explicava l’alcalde, Arnau Rovira (Junts), al ple de dilluns, l’equip de govern està fent mans i mànigues per assegurar recursos provinents d’altres administracions: “Tots compartim la importància estratègica d’aquest projecte de ciutat, sobretot en termes de creixement econòmic, i ens estem movent perquè el polígon tingui el màxim d’interès”. Per això ja hi ha hagut reunions amb Territori de la Generalitat, a banda de treballar perquè el projecte quedi inclòs als pressupostos estatals. “A la vida s’ha de tenir pla A, B, C i els que convingui”, deia Rovira dilluns.

Marta Moreta (PSC), regidora d’Urbanisme i Desenvolupament Territorial, s’havia expressat minuts abans en la mateixa direcció: “Tirar endavant el polígon ha sigut com un dragon hkan, no s’acabava mai, però les obres finalment avancen a bon ritme i tenim aprovat el projecte de la ronda. Al benefici industrial hi haurem de sumar el mediambiental, per l’ordenació del trànsit de vehicles pesants i la implantació de la zona de baixes emissions”. La mateixa carretera d’accés al polígon constarà, a més a més, d’un carril bici.

Si no hi ha contratemps es preveu de ràpida execució i que entri en servei abans d’acabar el 2024.

La importància del polígon del Mas i que Manlleu creixi en sòl industrial va quedar palesa en la votació de després, ja que els sis grups amb representació a l’Ajuntament van aprovar per unanimitat la proposta d’urbanització de l’enllaç de la ronda nord.

“És una molt bona notícia per a Manlleu”, celebrava la republicana Eva Font. Benjamí Nieto (Ara Gent-Pacte Local) hi afegia que “confiem que els terrenys es puguin vendre de seguida i el polígon sigui una realitat immediata”. Demanava, això sí, mesures correctores per als carrers on podria augmentar el trànsit de camions.

LA PREGUNTA

Creu que la taxa d’alcoholèmia per poder conduir s’hauria de rebaixar?

En aquesta enquesta han votat 636 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't