Junts per Tona i Josep Salom agafen camins diferents de cara a les eleccions municipals del 28 de maig. Si fa una setmana l’exalcalde del municipi entre 2007 i 2019 anunciava que tirava endavant una llista per tornar-se a presentar sense el paraigua assegurat de cap formació política, aquest divendres Junts per Tona comunicava que farà candidatura al poble sense qui va ser el seu candidat el 2019. “Tenim il·lusió, projecte i farem llista pròpia”, confirmava l’actual regidor i portaveu del partit, Marc Poveda, acompanyat de la també regidora Berta González. Sobre la decisió de Salom –que és afiliat de Junts– de crear una candidatura pel seu compte, Poveda explica que els va “descol·locar” i que després d’uns dies de reestructurar-se “ja tenim gairebé decidit la persona que encapçalarà la llista”.
Des de la secció local de Junts per Tona coincideixen a apuntar que l’aparició d’una nova formació encapçalada per Salom “és una decisió que respectem, però no compartim”. En aquest sentit, remarquen que la llista unitària que proposava Salom després d’anunciar que volia tornar a optar a l’alcaldia “hauria de ser la de Junts”, ja que es tracta “del projecte original” on, segons Poveda, “s’inclouen persones de procedència molt diversa i vàlua contrastada”. L’actual portaveu de Junts al municipi conclou que tot plegat “es tracta de diferents maneres de fer”.
Pel que fa al projecte que vesteix Junts a Tona “està format per bona part dels actuals regidors”, tot i que Poveda també reconeix que n’hi ha algun que s’incorporarà a la llista de Salom. També hi ha treballant en l’elaboració del projecte polític “un grup motor amb moltes ganes”. Junts per Tona, amb Salom al capdavant, va guanyar les eleccions del 2019, però la suma de regidors va permetre el pacte entre Aixequem i ERC, que van formar govern.Tona