L’asfaltatge que durant la jornada de dimecres es va fer de la nova rotonda de la font del Sant va permetre que aquell mateix vespre ja hi poguessin circular els vehicles que entren o surten del municipi per l’entrada nord de la variant que uneix la carretera C-17 amb l’N-260 en direcció a la Vall de Ribes. El termini d’execució s’havia fixat en cinc mesos, però s’ha reduït en dos, ja que les obres es van iniciar la segona setmana de gener. Durant els pròxims dies es continuarà actuant en aquell espai per enllestir voreres, senyalització i baranes. Més endavant l’Ajuntament de Ripoll haurà de decidir com omple el centre de la rotonda, que s’ha convertit en una de les més àmplies de totes les que hi ha al municipi.
La rotonda ha tingut un cost de 525.000 euros i ha comportat el reforçament del lateral sobre el riu Freser per evitar-hi esllavissades. El cost l’ha assumit la Generalitat de Catalunya. La seva construcció no ha estat absenta de polèmica, perquè els vehicles que arribaven a Ripoll per l’N-260 no podien accedir a l’interior del municipi i havien de recórrer tota la variant per fer-ho per la rotonda de Cal Déu. Així i tot, alguns vehicles acostumaven a tirar pel dret per evitar de fer aquesta volta. A més, s’han reproduït cues a causa tant de les obres com del desbrossament d’arbres de la variant que es va fer durant els mesos de febrer i març. Dimecres mateix va haver-hi retencions que arribaven fins al polígon de la Casanova de Baix, coincidint amb els últims retocs abans de l’obertura. Aquesta actuació viària havia estat llargament reivindicada al consistori pels accidents que s’hi havien patit, convertint-lo en un dels punts negres del trànsit del municipi.
{{ comment.text }}