L’encara secretària general d’ERC, Marta Rovira, va participar aquest dijous a Vic a la presentació del llibre Lligar-se bé les espardenyes. Solucions rurals als reptes globals, del també republicà alcalde de Moià i vicepresident de la Diputació de Barcelona, Dionís Guiteras. Es va fer a Muntanya de Llibres.
Volgudament apartada de la cursa electoral interna que viu el partit de cara al congrés nacional del proper 30 de novembre, Rovira va compartir reflexions amb l’autor sobre algun dels grans temes que repassa el llibre: des dels efectes ambientals, socials i econòmics del canvi climàtic fins al menyspreu del món rural o la sobreexplotació dels recursos naturals a escala planetària, passant per la necessitat de recuperar el veritable sentit de la sostenibilitat, que com a concepte “ja fa temps que està desvirtuat i s’ha convertit pràcticament en una marca que tothom s’aplica”, va denunciar Guiteras.
Afincada encara a Ginebra, Rovira va recordar els intents que s’estan fent a escala internacional, com la mateixa ONU, per recuperar el pols al planeta.
“Creix la consciència a la ciutadania, però el fracàs ve dels agents globals que controlen el món.” Tant Rovira com Guiteras van reclamar unes administracions que “facilitin, en lloc de posar traves”, les iniciatives que neixen per posar en valor el territori.
Oriol Junqueras i Alfred Bosch fan campanya pel congrés d’ERC
A poc més d’una setmana perquè se celebri el congrés d’Esquerra Republicana de Catalunya, que el proper dia 30 ha de decidir la nova presidència del partit, les quatre candidatures que s’hi presenten fan aquests dies els últims actes de campanya.
Torelló va ser el lloc escollit per Oriol Junqueras, de Militància Decidim, per reunir-se amb militants d’Osona. Entre d’altres a l’acte hi havia els alcaldes de Torelló, Marçal Ortuño; Sant Pere, Jordi Fàbrega, i Viladrau, Margarida Feliu.
D’altra banda, la candidatura de Foc Nou, que encapçala Helena Solà, va continuar donant a conèixer el seu projecte de persones sense càrrecs orgànics dijous en un acte al Centre Cívic Can Pau Raba de Vic, amb Alfred Bosch, Toni Bou i Ramon Sentmartí.