QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

“La seguretat és la principal preocupació i ens cal fer més feina”

L’alcalde de Vic, Albert Castells, fa balanç del primer any d’alcaldia a EL 9 FM repassant alguns dels grans temes de l’agenda de la ciutat, des de la qualitat ambiental fins al futur mercat municipal

Quan fa poc més d’un any que va agafar el relleu a Anna Erra i es va convertir en alcalde de Vic, Albert Castells (Junts) fa balanç al programa Territori 17 d’EL 9 FM dels primers 365 al capdavant del consistori de bracet d’Ara Vic, amb qui van signar un pacte de govern.

“És una feina bonica la d’alcalde perquè la majoria de la societat és molt educada, amable i agraïda. Sovint es veu més la part negativa perquè és la que corre més per les xarxes, però hi ha molta gent fent ciutat”, destaca Castells. La seguretat, la contaminació, el mercat municipal, la construcció d’un nou CAP, la recollida porta a porta i la posada en funcionament del centre esportiu municipal Patí Vic han estat els principals temes d’actualitat en l’arrencada del seu mandat.

SEGURETAT I CONVIVÈNCIA

Satisfet de la feina dels darrers anys “amb discreció i sense esbombar els èxits policials”, l’alcalde de Vic no amaga que “la seguretat és la principal preocupació de la ciutadania i per això ens cal fer més feina en aquest àmbit, a banda de la molta que ja s’està fent”. Castells reclama canvis normatius urgents per endurir les penes ja que “Catalunya ha de ser un territori hostil pels delinqüents multireincidents, on ha de sortir car delinquir”. Recentment, la ciutat ha posat en marxa l’ús de drons per controlar grans esdeveniments i també està instal·lant radars de trànsit. Dues mesures que Castells defensa que han d’ajudar a “protegir la ciutadania”.

CONTAMINACIÓ

Fer front a la contaminació és una altra de les preocupacions de l’alcalde de Vic. La seva aposta és un model propi de la Plana de Vic diferenciat del model de zones de baixes emissions, que s’hauria d’implementar a Vic i Manlleu. “No és un problema del centre de Vic, que ja hem anat pacificant, perquè a Gurb passa el mateix i no podem perjudicar una persona gran que té un cotxe vell que potser el fa servir per tres quilòmetres quan ens estan passant camions per la C-17 i la C-25 que van de Portugal a Txèquia”, diu. També fa referència als 9.000 vehicles que accedeixen amb cotxe als polígons i assegura que cal més transport públic i recursos per abordar la problemàtica.

MERCAT MUNICIPAL

La decisió sobre si cal construir un nou mercat municipal a la ciutat no està presa, com tampoc la seva ubicació. El consistori treballa amb Vic Comerç i altres agents per analitzar què volen els botiguers i productors. “No podem construir un mercat del segle XX. Hem de pensar en el futur i en els nous hàbits de consum i si cal una infraestructura física on passin coses el construirem i tenim moltes zones on podria anar”, ressalta.

CENTRE D’ATENCIÓ PRIMÀRIA

A l’emplaçament on fins ara hi havia el mercat municipal és on anirà el nou centre d’atenció primària (CAP) de la ciutat. A l’espera de l’entesa amb la conselleria de Salut per a la cessió del solar, l’equip de govern de Vic s’ha compromès amb l’Associació de Veïns del barri dels Caputxins, on actualment hi ha el CAP Vic Nord, a mantenir activitat sanitària a les plantes 3, 4 i 5 de l’actual equipament de la plaça Divina Pastora. “Hem de pensar que en els propers anys haurem de tenir atenció primària per a 60.000 persones i, per tant, farem l’ampliació del CAP del Remei, tindrem un nou CAP i reservarem aquestes tres plantes”, avança Castells.

DEIXALLES

Recentment Vic ha posat en marxa la recollida de residus porta a porta a Sentfores-la Guixa, Sant Llàtzer i les Quatre Estacions. “Funciona bé i ara ens estem replantejant els barris densos perquè al centre hi ha moltes terrasses a l’estiu als vespres i no ho veiem possible. Els tècnics hi estan treballant i no hem de córrer”, afirma. La data prevista per aplicar un nou model per substituir el sistema de contenidors convencionals era el 2025, “però evidentment anirem més enllà”.

CENTRE ESPORTIU MUNICIPAL PATÍ VIC

El que ja és una realitat és la reobertura d’una part de les instal·lacions del Club Patí Vic, convertit ara en Centre Esportiu Municipal. “Queda molta inversió per fer però hem d’estar molt satisfets de poder gaudir de les instal·lacions que tenim i de poder jugar a pàdel i altres esports aquest estiu”, ressalta l’alcalde. De cara als propers anys es posarà en marxa la piscina gran exterior, un nou servei de bar i restaurant i es remodelaran els vestidors, entre d’altres.

LA PREGUNTA

Creu que l’absentisme és un dels principals problemes del mercat laboral?

En aquesta enquesta han votat 8399 persones.