Finalment seran set els candidats que es presenten a les primàries convocades per l’ANC a Centelles i que s’hauran de votar el proper dissabte 23 de febrer. En un acte que es va fer aquest diumenge a la tarda es van donar a conèixer els noms i mínimament la seva trajectòria professional: Josep Bruch (jubilat), Miquel Carrasco (treballador de l’Electra municipal), Toni Carrasco (equip directiu de Xanascat –xarxa d’albergs de la Generalitat–), Isabel Garcia (treballadora d’una empresa de telefonia i sindicalista), Pere Martí (assessor fiscal i comptable), Àngels Ramon (pediatra jubilada) i Eva Verdaguer (enginyera informàtica). Hi havia dos candidats més inscrits però que finalment van retirar-se. Tot i que s’havia parlat d’altres municipis, finalment Centelles serà l’únic d’Osona amb llista de l’ANC.
Amb les votacions de dissabte es donarà a conèixer l’ordre de la llista per a les properes eleccions del 26 de maig. No obstant això, caldrà acabar incorporant altres candidats ja que a Centelles el consistori el formen 13 regidors. Un cop es conformi la llista començaran a confeccionar el programa electoral: “El farem amb la gent, amb tothom, aplicant tot el talent que hi ha”, deia Martí, un dels candidats, responent a una de les qüestions de la cinquantena d’assistents.
Es podrà votar de manera telemàtica des del dia 22 a les 10 del vespre fins al 23 a les 8 del vespre. Caldrà, però, estar validats com a votants prèviament pel comitè organitzador. Presencialment, es podrà votar al local de l’ANC de l’avinguda Escoles, el dissabte 23 de les 10 del matí a les 8 del vespre. Ara hi consten 190 votants, però aquesta inscripció no es tanca i qui ho vulgui la podrà fer el mateix dia de les eleccions.
L’acte de presentació va comptar amb Anna Arqué, portaveu de Primàries Catalunya, i Josep M. Ximenis, promotor de Primàries per a la República i impulsor de les primeres consultes per a la independència. Tots dos van felicitar els candidats per encapçalar aquesta “revolució social, perquè no podem estar sempre en mans dels polítics”. Arqué va destacar “la generositat dels candidats per posar la seva experiència al servei dels centellencs”.