El canvi d’imatge del cèntric carrer Sant Miquel de Torelló, la principal artèria comercial del poble, haurà d’esperar més del previst. La rehabilitació d’aquesta via, juntament amb la placeta d’en Pujol, havia de començar el gener de l’any que ve però haurà d’esperar, de moment sense data. Segons l’alcalde de Torelló, Marçal Ortuño (ERC-JpT), en fer la refosa dels projectes del carrer i de la placeta, per donar-los “continuïtat visual, estètica i funcional”, calia revisar les instal·lacions. L’empresa Onaigua del Consell Comarcal en fer-ho va posar sobre la taula el fet que “obligatòriament” cal tenir en compte la xarxa separativa de l’aigua. Amb les noves urbanitzacions ja s’havia anat fent a diferents punts del poble, “però arriba fins a tocar del carrer Sant Miquel” i perquè entri en funcionament caldria “fer-la seguir” per aquesta via principal aprofitant l’obra.
La xarxa separativa el que fa és recollir les aigües de la pluja i no barrejar-les amb les aigües brutes de manera que no hagi de passar per la depuradora, que “ja està prou saturada”. El consistori va estudiar altres alternatives com fer-la passar pel carrer Sant Josep, que també està pendent de reforma però que anirà a més llarg termini, i es va descartar. “S’ha considerat que el millor i el més responsable” és aprofitar les obres del carrer Sant Miquel. Això obliga a tornar a calendaritzar l’obra i, de moment, “no podem dir en quina data començaran els treballs”. Fer aquesta actuació comporta refer el projecte, ja que entre altres aspectes cal excavar dos metres i mig més.
Aquest fet, però, no ha de canviar la fesomia del carrer, per al qual s’hi continuarà permetent el pas dels vehicles, però que incorporarà bancs, arbrat i les voreres més amples, a mode de passeig. Tot plegat, tenint en compte que hi han de passar les carrosses del Carnaval, l’acte més multitudinari que es fa al poble cada any.
Tot i no tenir data, Ortuño apunta que intentaran que la reforma pugui iniciar-se almenys abans que acabi el mandat. Les actuacions estaven valorades en 1,8 milions d’euros que han de finançar a mitges entre l’Ajuntament i la Diputació de Barcelona, que és la titular de la via, la qual passarà a ser de titularitat municipal un cop hagin finalitzat les obres.