En ple compte enrere per presentar llistes electorals, aquesta setmana s’han resolt algunes incògnites a municipis osonencs com Santa Eulàlia de Riuprimer. Fins fa només uns dies, l’escenari preelectoral era un full en blanc. Qui el va començar a dibuixar va ser l’actual alcalde. Txevi Rovira oficialitzava a principis de setmana la seva voluntat d’optar a la reelecció al capdavant d’Independents per Riuprimer – Acord Municipal (IpRAM), un partit que penja d’Esquerra Republicana. L’any 2019 va arribar a l’alcaldia sense competidor ja que la seva va ser l’única llista que va presentar-se a les eleccions municipals. Un escenari que, tal com han pogut saber EL 9 NOU i EL 9 TV, no es repetirà el proper 28 de maig. Núria Solà, que del 2007 al 2011 va ser alcaldessa de Santa Eulàlia, encapçalarà la llista de SER Riuprimer sota el paraigua d’Independents. L’acompanyarà un grup de persones joves amb experiència a les entitats però no en l’administració pública.
“Ens uneix la preocupació pel futur del poble”, explica Solà, que ha decidit tornar a l’esfera política “amb els fills grans i amb la certesa de poder dedicar el temps que demana formar part de l’Ajuntament”. Que hi hagi més d’una llista al poble, per Rovira, és un escenari molt positiu “que garanteix diferents maneres de pensar al consistori”. L’actual alcalde, que ja havia encapçalat la candidatura d’ERC a les eleccions de 2007 i va aconseguir entrar com a regidor després de molts anys sense presència del partit a l’Ajuntament, reconeix que quan va coincidir en aquella època amb Solà al consistori, la relació va ser cordial però no va acabar de fluir. Ara Riuprimer, el partit de Solà, va guanyar per majoria absoluta i va integrar Rovira com a regidor de Cultura i Serveis Socials. “No ens vam acabar d’entendre”, diu. Per la candidata de SER Riuprimer, la relació va ser correcta. L’examen com a alcalde, però, no el passa. “La pandèmia la va gestionar bé però no ha fet massa res pel poble”, diu. Solà tampoc dubta a esmentar la trencadissa política que es va produir l’any 2021 al govern de Rovira quan cinc dels nou regidors a l’Ajuntament van plegar en bloc. “Diu molt de la seva manera de fer”, sentencia Solà. Un episodi que Rovira recorda com a un sotrac polític però també personal. La gestió de la pandèmia i el projecte de remodelació del casal de la gent gran són, segons Rovira, les grans obres de mandat. Un període que també ha servit per desencallar el projecte de construcció d’un nou edifici d’El Roure Gros, l’escola del poble, que comptarà amb una inversió de 4 milions d’euros.
Fa quatre anys, la participació a Santa Eulàlia a les municipals va ser del 73,2% amb 724 vots, dels quals IpR-AM en va rebre 510 mentre que 177 van ser en blanc i 37, nuls. Al llarg del mandat, fins a set dels nou regidors han presentat la renúncia, cosa que ha obligat a buscar substituts fora de la llista.