Fa vàries setmanes vaig sol·licitar el servei d’ ADSL a Movistar de Vic avisant prèviament que a casa no arribava la línia telefònica.
Fins aquí cap problema. Movistar disposa d’una empresa subcontractada que els fa aquests tipus d’instal·lacions. El problema no arriba fins que els tècnics es disposen a connectar els cables corresponents a la caixa que hi ha al capdamunt del carrer, que és a on hi ha la caixa de connexions, i a on la propietària de la vivenda es va negar rotundament a deixar passar un altre cable per la seva façana.
Entenc perfectament la seva posició perquè sincerament és un autèntic nyap. Parlant amb la propietària ens comenta que no té cap problema en deixar-nos passar el cable telefònic.
El problema el té que quan els tècnics hi han anat altres vegades per fer múltiples modificacions o reparacions, ja que sempre li han acabat trencant teules de la teulada i havent-ne d’assumir ella el cost dels desperfectes.
El problema no acaba aquí, ja que no només sóc jo qui està sense línia telefònica, sinó tota la part baixa del carrer a on alguns pateixen freqüentment talls i avaries varies, deixant sense connexió a gent d’edat avançada que viu sola i que està totalment desprotegida perquè el sistema de telealarma de la Creu Roja deixa de funcionar.
És totalment lamentable que a ple s. XXI, a Europa, i dins d’una zona urbana, per culpa de la prepotència d’algunes empreses i de la ineficàcia dels polítics, tant de la Generalitat de Catalunya com dels Ajuntaments, que no haurien de permetre instal·lacions deficients, els ciutadans ens trobem amb problemes que no haurien d’existir.
Julià Senyer i Colomer
{{ comment.text }}