Proquimia entra al mercat domèstic de la neteja amb la compra de Careli, una empresa nascuda a Vic l’any 2007 que ha desenvolupat una sèrie de productes de neteja per a l’àmbit domèstic amb càpsules individuals i biodegradables. Careli i Proquimia tenien una relació de client-proveïdor, ja que el producte es fabricava a les instal·lacions de Proquimia. Ara, aquesta ha adquirit el 100% de Careli, una empresa que ha arribat als 3,5 milions d’euros de facturació.
“Quan vam començar”, explica Elisabet Jordà, responsable de Careli, “no s’entenia el que fèiem, però ha estat l’aposta per la sostenibilitat el que ha marcat la diferència”, sobretot, afegeix, el darrer any amb la pandèmia. Careli té una marca pròpia, Flopp, i ven a traves d’internet i als grans supermercats com Aldi, Carrefour o Lidl, primer, així com Bon Preu, més tard, tant amb aquesta marca com amb marca blanca. Amb l’adquisició per part de Proquimia, que incorpora tot l’equip humà de Careli, es vol “potenciar la marca pròpia”, diu. Actualment disposa de productes de neteja per a terres, cuina i bany, multiusos, roba, rentavaixelles i ambientador i facilita envasos polvoritzadors reutilitzables on es dissolen les càpsules, a més de neteja cafeteres i petites electrodomèstics.
Per Jordà, l’empresa ha fet forat al mercat per aquesta innovació i també perquè “hem procurat que el consumidor no hagi de pagar més. Ens hem allunyat de fer promocions i hem mantingut un preu just sempre”, diu, alhora que recorda que han treballat sempre amb proveïdors locals. “Ara mateix, estem veient com la guerra comercial entre la Xina i altres països porta a la manca de materials”. Amb l’acord amb Proquimia també s’entrarà en la internacionalització. De fet, Proquimia és una multinacional amb més de 50 anys que ven a tres grans sectors, el de la higiene institucional, la indústria alimentària i el de la tecnologia química, i aquest darrer inclou, a més del tractament de superfícies, el d’aigües, transport i manteniment. Tot i que és una de les empreses que el darrer any ha patit la cara i la creu de la pandèmia –d’una banda, la neteja s’ha fet més necessària però de l’altra, el sector hoteler ha quedat aturat–, Proquimia té una posició consolidada. L’any 2019 va facturar 57,6 milions d’euros, té al voltant de 270 treballadors i és present a gairebé tot el món. En els darrers tres anys s’ha instal·lat a diferents punts d’Àsia i està alhora reduint l’ús del plàstic amb un projecte que preveu, fins l’any 2025, estalviar fins a 10.000 quilos de plàstic en els seus envasos.
Autoconsum a la teulada per a un terç de la despesa elèctrica
Proquimia té instal·lades, des del passat mes de març, 200 plaques solars d’autoconsum a la teulada de les seves instal·lacions de Vic. Això li permet obtenir ja la producció necessària per a un terç de la seva despesa en consum elèctric. És un pas més de les mesures sostenibles que va aplicant en diferents processos. També ha implantat un pla de circularitat d’envasos que promou l’ús d’envasos de plàstic 100% reciclats i 100% reciclables o la substitució de les bosses de plàstic per altres de roba o biodegradables, que ha permès l’estalvi de més de 21.000 bosses en dos anys.
{{ comment.text }}