QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

Qualitat sense sortir del poble

Als Hostalets de Balenyà, els negocis d’alimentació han detectat nous clients durant el confinament municipal del cap de setmana

Les cues a l’exterior de les botigues d’alimentació s’han convertit en habituals durant els caps de setmana als Hostalets de Balenyà. Al carrer del Pont, per exemple, es veuen al Forn Girvent i a la Carnisseria Ca la Glòria. La reducció d’aforament a l’interior potencia aquesta imatge però també hi influeix una altra variable: “Amb el confinament municipal del cap de setmana hem notat que ve més gent dels Hostalets mateix”, explica Mercè Arumí, de Ca la Glòria, des de darrere d’un taulell que fa goig. Més enllà de les moltes carns que s’hi venen també crida l’atenció la varietat de plats preparats que s’ofereixen, un altre actiu del negoci que amb el tancament de bars i restaurants de les darreres setmanes ha servit de reclam per a un major ventall de públic: “Els caps de setmana persones que dinaven sovint a fora de casa i ara no ho podien fer venien a buscar el menjar”, explica.

I és que els negocis d’alimentació i de productes de primera necessitat de poblacions mitjanes de la comarca no s’han vist tant afectats pel confinament municipal com comerços d’altres àmbits.
Carme Jurado, de la Fruiteria Jurado, remarca que amb el primer confinament “vam arribar a vendre tres vegades més”, i des de llavors han detectat diverses cares noves que s’han convertit en clients habituals. Amb el tancament per municipis, el volum de vendes “no és tan gran”, però tampoc es poden queixar.

Joan Espino i Sílvia Valenciano de labotiga Recién Llovido

En altres tipus de negocis, com el calçat o la roba, costa més d’arrencar, però als Hostalets també hi ha qui ha trobat en la qualitat i l’exclusivitat del producte que ofereix un reclam per cridar l’atenció del públic. Es tracta de Recién Llovido, una joieria artesana i botiga de roba i complements, que fa 16 anys que és al municipi. Tot i que la majoria dels seus clients arriben de fora, la comunicació i les vendes continuen fluint principalment a través de les xarxes, “que ens fan d’aparador”, diu Sílvia Valenciano. Amb un miler de seguidors a Instagram, “responem dubtes, ensenyem què tenim i aconsellem”, apunta Joan Espino. I si el client no pot venir el cap de setmana, “li preparem la comanda o el que volen veure i passen un moment entre setmana”. Com en l’alimentació, la qualitat i el bon tracte cap als clients són clau per a l’èxit en temps difícils.

LA PREGUNTA

Considera que PSOE i Junts recomposaran la relació per restituir la majoria de la investidura?

En aquesta enquesta han votat 242 persones.