Poc es pensava Josep Maria Cortés, quan l’any 1992 va obrir un petit taller de planxisteria, que el negoci evolucionaria cap a la fabricació de remolcs a mida per a diferents sectors industrials i d’oci i la distribució de les principals marques del mercat. El punt d’inflexió va arribar al cap d’un any d’obrir. Cortés va quedar meravellat amb un remolc de bestiar de la firma britànica Ifor Williams. Tant, que no va dubtar a anar-los a veure i aconseguir la distribució que encara avui manté.
Ell, però, no ha deixat de fabricar. La primera nau va quedar petita i el 1996 va canviar d’emplaçament. No va ser fins al 2010 que va traslladar l’activitat a la planta actual, a la carretera de Sant Hipòlit. Remolcs Cortés compta amb una homologació europea per fabricar remolcs adaptats a les necessitats de cada client. Fan remolcs per a la senyalització i assistència en carretera, carrosses per a les cavalcades reials, carros per a marina seca o xassís per a minicases. “Sempre fem recerca d’equipaments i accessoris per a la millora contínua dels productes que fabriquem”, diu Josep Maria Cortés. Treballen per a sectors diversos: nàutic, ramader, industrial, construcció i també per a particulars. L’auge de la bicicleta o el caravanning, amb “remolcs per fer estada a l’aire lliure”, són dues tendències detectades en els darrers anys en aquest taller que dona feina a 10 persones i l’any 2021 va facturar 1,6 milions d’euros.
Ifor Williams no és l’única marca que distribueixen a Remolcs Cortés. Al llarg d’aquests 30 anys han afegit a l’oferta tota la gamma nàutica de Brenderup i productes d’altres firmes com Thule, Aragon, Cruz i Wheeleez (rodes per a platja i carros). Aquesta última, amb exclusivitat per a tot Europa.
{{ comment.text }}