El febrer de 2018, Renfe i Adif es comprometien en una reunió a l’Ajuntament de Vic a invertir més de 2 milions d’euros en un projecte integral de renovació de l’estació de tren de la ciutat. Van ser testimonis de les seves paraules representants de diversos grups polítics i de la UVic-UCC. En tot aquest temps s’han dut a terme algunes tasques de neteja i manteniment per degoters o brutícia i acumulació d’excrements de colom. També s’han millorat els punts de llum i un capítol a part mereixen les escales mecàniques. Tot just fa tres setmanes que ambdues van tornar a entrar en servei després de mig any esperant reparació que ja n’hi ha una que ha tornat a deixar de funcionar.
No ha estat fins ara, però, que Renfe ha adjudicat la part principal de l’obra civil de reforma de l’estació, que va sortir a concurs fa un any per un import de 540.042 euros (IVA inclòs) i acaba de ser adjudicada a l’empresa Contratas Vilor per 316.440 euros més IVA. L’obra té un termini d’execució de set mesos i consistirà en la posada al dia de tota la part exterior de l’edifici històric, incloent els ampits i elements ornamentals, que es reforçaran. També es repararan elements de la coberta que es troben deteriorats i se substituiran les canaleres, a part d’incorporar dispositius anticoloms en els llocs on més s’hi posen i elements antivibratoris per a les màquines de climatització.
El perill de despreniments a la façana es va detectar fa quatre anys quan uns operaris procedien a pintar les parets exteriors de l’estació, inaugurada el 1910, especialment a la zona del rellotge que hi ha a la part central. A partir d’aquell moment es van inhabilitar la meitat de les boques d’accés que donen a la plaça de l’Estació i es va protegir una part del vial, envaint el carril bici. Posteriorment es van revertir aquestes mesures quan es va protegir tot el perímetre de l’edifici amb una xarxa volant. L’estació de Vic era utilitzada per més de 4.000 viatgers de mitjana en un dia feiner abans de declarar-se la pandèmia.