QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

Ripoll aprova un pla per estalviar a partir de mesures quotidianes

El personal haurà de comprovar, per exemple, que els llums quedin apagats. En matèria de consum energètic s’ha limitat la temperatura a 26 graus a l’estiu i a 21 a l’hivern.


El 9 Nou
23/02/2012

Estalviar i reduir despeses s’ha convertit en la filosofia de qualsevol ajuntament. No hi ha diners, s’han tancat les aixetes de les subvencions –sense tenir en compte les que es deuen– i s’ha de poder sobreviure. Per això, l’Ajuntament de Ripoll, conjuntament amb el pressupost pel 2012, va aprovar un pla d’eficiència, eficàcia, innovació i austeritat, que ha de contribuir a l’estalvi aplicant mesures moltes d’elles quotidianes com “que algun treballador deixi de tenir un calefactor per escalfar-se els peus”, explica el regidor d’Hisenda, Josep M. Creixans.

Aquest pla també vol ajudar a augmentar els recursos per atendre polítiques de benestar social i amortitzar crèdits municipals. S’ha creat una comissió de seguiment del pla “perquè no es quedi només en una declaració d’intencions” i es pugui assegurar el seu compliment.

El document que inclou els 13 punts del pla d’austeritat ja s’ha repartit entre tot el personal de l’Ajuntament, amb la intenció que es comenci a aplicar de seguida. L’ànima d’aquest pla ha estat el regidor d’Hisenda, que quan estava a l’oposició ja havia demanat que s’elaborés un document amb aquestes característiques. Segons ha explicat Creixans, a l’hora de fer-lo s’ha fixat en altres ajuntaments que fa temps que el tenen, ja que aquest és el primer que té Ripoll.

Algunes de les mesures que s’inclouen al document d’austeritat són les següents: per exemple, en matèria de consum energètic s’ha limitat la temperatura a 26 graus a l’estiu i a 21 a l’hivern, el personal haurà de comprovar que els llums queden apagats al plegar, i es modificaran els horaris d’encesa i apagat dels fanals del poble. També es fomentarà la moderació del consum telefònic i s’haurà de prioritzar l’ús del correu electrònic, i només es recorrerà al servei postal quan sigui imprescindible. El pla també diu que es moderarà el nombre de fotocopiadores i impressores, i que es prohibirà l’ús de color en treballs interns, així com que se suprimiran les nòmines en paper.

Les despeses de representació institucional també passaran pel sedàs: si es vol fer algun regalet es prioritzarà l’estoc existent, es minimitzaran els aperitius i els dinars o sopars de treball a càrrec de l’Ajuntament, i es reduiran i es tindrà en compte el preu dels establiments.

Pel que fa a les despeses de personal, a l’hora de cobrir places vacants es farà un estudi acurat i també una revisió de les funcions del personal. Les hores extres només podran respondre a casos d’emergència. Destacar també que es crearà una unitat de compres amb personal de l’Ajuntament per millorar la gestió de les compres que es realitzen i aconseguir preus més competitius.

LA PREGUNTA

Veu bé que el president dels bisbes espanyols opini sobre política?

En aquesta enquesta han votat 654 persones.