La nit de diumenge a dilluns van començar les obres de reasfaltatge del carrer Progrés de Ripoll, la via urbana més transitada del municipi en tant que serveix d’accés als conductors que circulen en direcció a Sant Joan de les Abadesses, la Garrotxa o la Vall de Camprodon. Els treballs afectaran des del barri dels Ferroviaris fins a la Sala Eudald Graells, es faran en horari nocturn i tindran una durada de cinc dies. Posteriorment es completarà la intervenció amb les tasques de pintura, que es perllongaran fins dilluns de la setmana entrant. L’actuació en el seu global té un cost de 162.511 euros, amb els impostos inclosos, i la paga la Generalitat.
La intensitat del trànsit al carrer Progrés, no només pel seu caràcter de carretera interurbana, sinó perquè també és on hi ha l’estació d’autobusos i del ferrocarril i s’ha convertit en un dels eixos comercials del municipi, ha fet que durant una dècada llarga el mal estat de l’asfalt hagi estat motiu de reivindicació dels polítics ripollesos. El carrer és de titularitat municipal d’ençà que durant l’alcaldia de Teresa Jordà (ERC) la Generalitat va traspassar la competència al municipi, amb la promesa que es faria una variant per Sant Bartomeu. Entre la crisi econòmica, el desacord en el traçat que havia de tenir la variant i la desacceleració en obra pública, el projecte mai s’ha arribar a realitzar. A més a més, el pavelló de l’Avellaneda es va construir en l’espai natural que inicialment s’havia previst com a connexió nord d’aquest vial.
El regidor de l’àrea de Serveis al Territori, Joaquim Colomer (Junts), explica que “sempre he estat en contra de fer inversions municipals al carrer Progrés, perquè aquesta és una responsabilitat que va assumir la Generalitat”. És precisament per això que ara fa just un any l’Ajuntament va convidar el secretari general del Departament de Territori de la Generalitat, Ricard Font, a visitar en primera persona el mal estat del ferm del carrer, i va arrencar-li el compromís de la inversió per reparar-lo. La possibilitat que s’acabi fent la variant de Sant Bartomeu és un projecte encara a llarg termini, en cas que mai s’acabi realitzant, i Colomer referma l’opinió que “ja que ens van endollar la titularitat del carrer sense que hagi deixat de fer les funcions de carretera, la Generalitat hauria d’assumir-ne el manteniment”.
Les obres es van adjudicar a Agustí i Masoliver, SA, la mateixa empresa que també assumirà les millores de paviment de l’avinguda del Comte Guifré al barri de Sant Pere, la connexió del passeig Ragull amb el carrer Josep Maria Pellicer, i el carrer Esteve Bover al polígon de Mas d’en Bosch. En aquest cas, les actuacions es faran entre diumenge i dimecres de la setmana que ve (del 25 al 28 de setembre) en horari diürn amb un pressupost de 40.000 euros més.
Joaquim Colomer reivindica que abans aquestes obres es feien quan s’acostaven les eleccions municipals, mentre que des que ell encapçala l’àrea de Serveis al Territori “fem una valoració amb estudis dels tècnics de l’Ajuntament i actuem anualment sobre els carrers en pitjor estat”.