QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

Rocada estalvia el 70% del consum elèctric amb plaques solars

El fabricant de mobles d’oficina ha reorientat la producció i el cicle de vida del producte i l’ecodisseny hi tenen un paper clau

El fabricant de mobles d’oficina Rocada ha instal·lat 453 plaques solars (1.200 m2) per generar gairebé 325.000 kWh anuals d’energia a les seves dependències de Taradell. Això suposarà, segons els càlculs de l’empresa, un estalvi del 70% del consum actual.

La instal·lació, que s’ha dut a terme durant el segon trimestre del 2023, permetrà a l’empresa ser totalment autònoma i evitarà anualment unes 300 tones de CO2. Aquest és un primer pas que l’empresa fa per orientar-se definitivament cap a un model de sostenibilitat ambiental i social.

Rocada treballa al mercat espanyol i en altres països com Alemanya, el Regne Unit i Japó i ha decidit reorientar la producció, de tal manera que el cicle de vida del producte i l’ecodisseny hi tenen un paper clau.

LA PREGUNTA

Està d’acord que es prohibeixi l’ús de la IA als centres escolars als menors de 14 anys?

En aquesta enquesta han votat 486 persones.