QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

Roda lliura les claus de vuit pisos de la Sareb que ha aconseguit treure a lloguer assequible i per a joves

Els inquilins tenen un contracte d’un any renovable fins a set

Ton Jordà i Roc Aguilar han estrenat pis aquesta setmana a Roda de Ter. Són els dos joves a qui s’han adjudicat dos dels vuit habitatges propietat de la Sareb, la societat que gestiona els antics actius immobiliaris dels bancs que es va rescatar després de l’esclat de la bombolla immobiliària. Aquest dimarts, quan van rebre les claus, es mostraven satisfets i, tal com destacava Jordà, “molt contents” d’accedir als pisos. “Tenia ganes de marxar de casa els pares, però els preus estan molt disparats. Això és una oportunitat a aprofitar”, hi afegia Aguilar.


Roc Aguilar i Ton Jordà, amb les claus dels seus pisos | Albert Llimós

A més dels seus dos pisos, d’una adjudicació pública específica per a joves, cinc famílies també van accedir a la que serà la seva nova llar a través d’una convocatòria de lloguer assequible. Tots tenen contracte d’un any renovable fins a set. Al mateix edifici, a la rotonda entre la C-153 i la carretera cap a les Masies i Manlleu, hi ha encara un altre pis reservat per a situacions d’emergència.

Roda s’ha convertit, d’aquesta manera, en el primer municipi d’Osona que gestionarà el lloguer de pisos propietat de la Sareb. L’Ajuntament, que en té l’usdefruit, es va encarregar d’arranjar els habitatges per entregar-los en bones condicions. “La cuina està a punt, només falta posar-hi els mobles”, apuntava Aguilar. Els dos joves de moment hi viuran sols, però Jordà subratlla que “els pisos estan molt bé tant per a un de sol com una parella o una família petita”. L’Ajuntament, de fet, tot això ho ha tingut en compte, ja que s’han adjudicat els habitatges en funció de les necessitats de cadascuna de les persones que van presentar-se al concurs. En total es van rebre 33 sol·licituds, 21 de les quals optaven als cinc habitatges destinats a famílies i nou als dos per a joves. En aquest sentit, l’alcalde, Roger Corominas (ERC), apuntava dimarts que era “un dia de felicitat i històric” després d’un procés “llarg i difícil”. El lliurament de claus és “un pas molt important, però no ens aturem aquí. Seguirem treballant per incrementar la xifra”.

Corominas també va aprofitar l’acte per agrair el suport del Consell Comarcal i la implicació dels representants d’ERC al Senat, que “va ser determinant quan les negociacions amb la Sareb es van encallar”. Tant el senador Josep M. Reniu com el president del Consell Comarcal d’Osona, Joan Carles Rodríguez, van participar en l’entrega de claus als nous inquilins.

LA PREGUNTA

Creu que s’està fent bé la gestió de la pesta porcina?