L'expert respon
Empreses
Laboral
Economia Verda
Pagesia
Economia domèstica
Empreses amb futur

Santa Eugènia de Berga planteja a curt termini una reforma en profunditat del polígon industrial

Es vol consolidar la zona del Bolló, intervenir en el ferm i definir millor les entrades i sortides

Santa Eugènia de Berga té a punt un full de ruta que té com a objectiu ordenar i endreçar tota la zona industrial, d’una banda, i reformar el ferm d’aquest punt del municipi, de l’altra. Aquesta doble intervenció, prevista per a finals del 2022, ha de permetre de retruc resoldre deficiències i problemes històrics del polígon com per exemple l’entrada i sortida de vehicles pesants, l’aparcament o les molèsties a les zones residencials més properes. En el guió d’intervencions, una de les primeres que s’executarà fa referència al polígon del Bolló. Tot i que fa anys que hi ha activitat, aquesta zona encara està considerada un polígon d’actuació urbanística (PAU) “i en cal acabar la urbanització”, explica l’alcalde,

Xavier Fernández. Amb aquesta idea, s’ha encarregat a un equip redactor que en faci una reparcel·lació “per tenir ben definit què hi tenim a cada lloc” i se solucionin deficiències com la manca d’enllumenat o la finalització d’un vial que connecti amb el camí del Bolló, “evitant que els vehicles que arribin per aquesta zona accedeixin a la part residencial”, diu Fernández. També es vol donar continuïtat cap al Bolló a la barrera vegetal que ja existeix a prop del carrer Guilleries. L’objectiu és delimitar molt més la zona industrial i la residencial. De fet, aquesta barrera verda ha de condicionar l’entrada de vehicles pesants pel carrer Indústria, on ara hi ha els blocs de formigó, “una mesura provisional però necessària”, apunta l’alcalde.

Un cop el polígon del Bolló estigui consolidat, “la idea és que s’unifiqui amb el d’Explasa” i que en totes dues zones s’hi faci una reforma integral. La prioritat d’actuació se centrarà en el ferm, “que és massa tou i s’enfonsa” pel constant pas de camions de gran tonatge. L’actuació consistirà a aixecar el paviment, fer una bona compactació del subsòl i detectar possibles deficiències en el clavegueram. En la posterior urbanització de la superfície s’hi inclouran carrils bici i voreres adequades.

La tercera branca d’actuació al polígon industrial anirà vinculada al nou pla d’ordenació urbanística (POUM), del qual l’Ajuntament espera licitar la redacció en els propers mesos. Els dos grans temes en què incidirà el POUM vinculats a la mobilitat i l’activitat industrial seran la millora de la connexió amb la C-17 i l’Eix Transversal així com l’ordenació definitiva del polígon. Mentre es treballa en la redacció i aprovació del document definitiu, un procés feixuc que se sol allargar diversos anys, es demanarà a l’equip redactor que faci “modificacions puntuals” de les normes subsidiàries vigents amb l’objectiu d’aconseguir més aparcament i més ordenat. En aquest sentit, ja s’han detectat zones on es podria augmentar la capacitat del polígon: en primer lloc, els vorals del carrer Indústria; en segon, una part de la zona verda on hi ha el camp de futbol, i, per últim, un parell de solars ubicats al carrer Mestral.

LA PREGUNTA

Creu que tirarà endavant la jornada laboral de 37,5 hores?

En aquesta enquesta han votat 128 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't