QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

S’encén un bloc de pisos a Roda de Ter

En principi no hi ha ferits de gravetat, però sí que s’està atenent veïns per inhalació de fum

El 9 Nou
15/05/2026
Roda de Ter

Bombers, Mossos, vigilants municipals i SEM treballen a hores d’ara en l’incendi d’un pis a Roda, en un edifici a la carretera principal.

En principi no hi ha ferits de gravetat, però s’ha activat l’helicòpter i personal sanitari del CAP, que és just al davant, ha fet una primera atenció a veïns. Les alarmes precisament s’han encès quan gent des del carrer ha vist que sortia fum per les finestres.

D’una banda del bloc se n’ha tret de seguida tres menors d’edat i quatre adults i, de l’altra, diversos adults més. Una de les dificultats afegides és que l’escala ha quedat bloquejada i en alguns casos s’ha hagut de realitzar les extraccions a través de les finestres.

Segons els cossos d’emergència, no consten ferits greus, però sí gent amb molèsties a causa de la inhalació de fum.

Ara s’està analitzant l’estat del bloc de pisos, per veure si hi ha opció que els afectats puguin tornar a casa. En cas que no i que no tinguin alternativa, hi ha actiu i al lloc personal de l’Ajuntament i la Generalitat que asseguren que se’ls buscarà allotjament.

El punt de l’incendi, a la carretera C-153, fa que s’estigui desviant els conductors provinents de Vic pel pont Vell i el mig de Roda.

LA PREGUNTA

El conflicte entre el departament d’Educació i els mestres es resoldrà a curt termini?

En aquesta enquesta han votat 113 persones.