QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

“S’ha actuat sense cap mirament amb el nostre sector”

Maria Mercè Crous porta 31 fent d’esteticista a Santa Eugènia

“Ningú no parla de nosaltres; mirem les notícies i tot està enfocat en els bars i els restaurants”, lamenta l’esteticista Maria Mercè Crous, que porta 31 anys al capdavant de Natur Estètic Centre SPA de Santa Eugènia de Berga. Els centres d’estètica també tenen la persiana tancada des de divendres passat, inicialment per un període de 15 dies. L’argument, el contacte físic directe que mantenen amb la clientela.

“No ho entenem. És tot tan irreal. S’ha actuat sense cap mirament amb el nostre sector; ningú s’ha preocupat de saber les mesures que estem aplicant”, retreu Crous. En el cas del seu establiment, per exemple, disposen de set cabines i cada vegada que marxa una clienta “es desinfecta i es torna a fregar de dalt a baix”. Només atenen una clienta per professional i sempre amb cita prèvia; treballen amb mascareta i ulleres de protecció, i ja esterilitzen habitualment tot el material. “Hem fet una inversió desmesurada per garantir la màxima seguretat”, insisteix.

Crous recorda que ja venien de dos mesos d’aturada arran del confinament –del 12 de març a l’11 de maig– “i ara que ens començàvem a refer ens tornen a fer tancar”. Durant aquells dos mesos ja ha perdut una treballadora –a qui només li podia oferir mitja jornada– i la seva germana Maria Dolors, que treballa amb ella des de fa 27 anys, “pràcticament encara no ha cobrat res de l’ERTE”. Convalescent d’una operació quirúrgica, quan tornin a obrir hauran d’arrencar amb una sola persona. Mentrestant, “avui ens han tornat a cobrar els impostos”, ironitzava dimarts. “El que m’ha costat aixecar durant 30 anys ara es pot ensorrar tot en un”, advertia Crous, que va obrir el local l’any 1989 i, a partir del 2007, el va renovar profundament per transformar-lo en un modern centre de spa. “Si la cosa continua així no sé què passarà”, pensa en veu alta.

LA PREGUNTA

Creu que s’està fent bé la gestió de la pesta porcina?

En aquesta enquesta han votat 103 persones.