La campanya ‘A cegues no mola’, que des de fa vuit anys organitza cada estiu la Mancomunitat La Plana, ha permès oferir a sis poblacions formació, informació i diversos recursos per poder gaudir d’unes festes més segures i amb més qualitat. Amb el jovent com a públic objectiu, la part més visible d’aquesta iniciativa es troba en els estands que s’instal·len a cada municipi durant els dies festius, i que funcionen com a punt d’atenció i consulta de diversos temes lligats a l’oci nocturn i la joventut. A través d’algunes dades es pot visualitzar la feina d’aquests punts: s’hi han fet 90 tests d’alcoholèmia per comprovar si els conductors podien agafar el cotxe. El 80% de les proves les van realitzar persones entre els 18 i els 25 anys, i l’horari en què més es van demanar va ser entre les 3 i les 5 de la matinada. Els estands també han permès repartir informació en contra de l’assetjament sexual, i entregar l’estoig Sexy&Safe, per una sexualitat sana i afectiva. En la lluita per prevenir la violència sexual i LGTBifòbiques, la campanya ‘A cegues no mola’ també formava part del circuït en contra dels assetjaments juntament amb les entitats organitzadores, la policia local de cada població i el personal de seguretat de cada esdeveniment. Pel que fa a les formacions de les entitats que dirigeixen les diverses festes, se n’han fet dues de temàtiques: la primera, enfocada en la prevenció dels riscos durant la celebració de la festa, i la segona, en prevenir les violències sexuals.
D’aquesta manera, la campanya ‘A cegues no mola’ permet acompanyar els organitzadors de cada festa abans que passi -amb la formació-, durant la seva celebració, a través dels estands, i al final, quan es fa una valoració conjunta. Els Hostalets de Balenyà, Tona, Seva, Taradell, Santa Eulàlia de Riuprimer i Viladrau són les sis poblacions que hi han participat.
{{ comment.text }}