Una de les febleses del turisme d’interior a Catalunya és que hi ha poca mobilitat; és a dir, que qui visita Barcelona poques vegades s’acaba desplaçant fins a les comarques del seu entorn. Posar-hi remei i fer-les més atractives és un dels reptes que es marca la Diputació, així com aconseguir el certificat biosphere -que reconeix el turisme sostenible- per les seves tres marques: Costa de Barcelona, Paisatges de Barcelona i Pirineus de Barcelona.
Osona i el seu entorn, des de la ciutat de Vic fins als cingles de Tavertet o el Bisaura, és un dels destins turístics que la Diputació engloba sota el paraigua “paisatges de Barcelona”. Per aquesta marca, juntament amb Costa de Barcelona i Pirineus Barcelona, l’ens supramunicipal vol aconseguir el segell “Biosphere”, que reconeix internacionalment destins de turisme sostenible.
Aconseguir el segell Biosphere, que ja l’ostenten Barcelona o Sitges, és un dels reptes que la Diputació va presentar aquest dijous passat, en el marc de la 5a jornada del Cercle de Turisme. En termes de sostenibilitat, l’altre gran projecte de l’ens són les vies Blaves, per les quals s’establirà una xarxa de camins de més de 300 quilòmetres a les lleres del Llobregat i els seus afluents. La iniciativa podria ampliar-se a altres cursos fluvials, com ara el Ter.
L’actuació, amb un pressupost de 25 milions d’euros, convertirà les lleres del Llobregat i dels seus afluents en una gran via per gaudir-la a peu, en bicicleta o a cavall.
{{ comment.text }}