La situació del comerç a Ripoll, i per extensió a bona part dels municipis de la comarca i el país, es troba en una situació delicada. L’evolució dels costums de compra, els horaris comercials o la poca oferta que hi ha a peu de carrer són algunes de les conclusions a les quals van arribar els alumnes de segon de Primària de l’escola Vedruna de Ripoll, després d’enquestar 45 persones que els han servit de termòmetre per conèixer millor aquesta realitat.
Ara han creat sis cartells diferents que es repartiran pels diversos establiments i botigues per reivindicar que la gent hi vagi a comprar, en un projecte en el qual també hi ha col·laborat Ripoll Comerç.
La intenció d’aquest projecte interdisciplinari i de compromís amb els objectius de desenvolupament sos-tenible que s’ha anomenat Persianes abaixades va ser presentat el passat divendres 2 de juny al Museu Etnogràfic de Ripoll.
La directora de l’escola Vedruna, Montsina Llimós, va explicar-ne la iniciativa juntament amb Irma Andreu, la professora del grup d’alumnes de 8 anys que l’ha dut a terme, i es va mostrar una panera gegant amb productes típics del municipi i missatges per reflexionar a l’entorn del comerç local.
Durant les pròximes setmanes es podrà votar el millor cartell a través d’Instagram, que comportarà l’obtenció de vals per anar a comprar als establiments ripollesos associats
{{ comment.text }}