QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

Carla Rubio, presentadora de televisió: “No em considero ‘influencer’, sinó comunicadora”

La jove de Santa Eugènia de Berga s’ha donat a conèixer a través dels seus continguts a xarxes, d’on ha fet el salt a programes de TV3

EL 9 TV
13/01/2026
Vic

El programa Torn de tarda d’EL 9 TV ha estrenat setmana des de la Biblioteca Pilarín Bayés de Vic posant el focus en el món dels influencers i la creació de continguts.

Marcel Puig ha parlat amb la presentadora i creadora de contingut Carla Rubio, de Santa Eugènia de Berga i una de les cares joves del panorama mediàtic català. Malgrat la seva presència activa a les xarxes, Rubio ho té clar: “No em considero influencer, sinó comunicadora”. Explica que fa servir els seus perfils digitals com una eina complementària a la seva feina, imprescindible avui per donar visibilitat als projectes: “Si no penges a xarxes el que fas, gairebé no existeix”.

Amb només vint-i-tres anys, Rubio ja ha presentat programes com la Marató de TV3 o l’espai juvenil “Zenit”, després d’un recorregut que va començar amb un podcast personal. Aquell projecte li va obrir les portes d’un càsting de TV3, on va debutar com a presentadora digital del programa Eufòria. Des d’aleshores, ha anat consolidant-se en el món audiovisual combinant televisió, ràdio i contingut digital.

Rubio subratlla que les xarxes són clau per mostrar no només el treball professional, sinó també la personalitat que hi ha darrere: “A la gent li agrada conèixer qui ets més enllà del que dius davant la càmera”.

Ara, després d’un període intens amb Zenit, assegura que es troba en un moment de pausa i de recerca de noves oportunitats, amb la intenció de reprendre el seu podcast i continuar comunicant per a un públic jove i digital.

La connexió d’aquest dilluns del ‘Torn de tarda’ ha estat la primera d’una sèrie que anirà continuant amb altres creadors de contingut de la Catalunya Central, que al llarg de la setmana ajudaran a entendre millor un fenomen tan present i canviant com el de la influència a les xarxes.

LA PREGUNTA

Veu bé el nou model de finançament per a Catalunya?

En aquesta enquesta han votat 152 persones.