Primer va crear la fregona Vileda i el fregall Spontex. Ara, Jordi Vila, juntament amb l’osonenc Josep Sunyer, porten al mercat la galleda de dues aigües Splitter, que manté l’aigua neta separada de la bruta per garantir una neteja més eficaç.
Jordi Vila, inventor de la popular fregona de tires Vileda, s’ha unit amb l’emprenedor osonenc Josep Sunyer per crear una nova galleda de neteja que separa l’aigua neta de la bruta de manera automàtica. El resultat és la galleda de dues aigües Splitter, una innovació pensada per millorar la higiene domèstica i fer més eficient la neteja.
“Si embrutem l’aigua, a partir de la segona passada ja netegem amb aigua bruta. Ningú renta els plats o els vidres amb aigua bruta, per tant, tampoc hauríem de fregar així el terra”, explica Vila. El repte, diu, ha estat aconseguir un sistema sense mecanismes ni filtres, compacte, apilable i pràctic, que mantingui la mida d’una galleda domèstica i pugui guardar-se fàcilment.
El funcionament de la Splitter és senzill: gràcies al seu disseny intern, l’aigua usada es separa automàticament de l’aigua neta, permetent netejar sempre amb “aiguaneta”. Vila defensa que aquesta és “una idea guanyadora 100%”, perquè “netejar amb aigua bruta és gairebé sinònim de no netejar”.
Per desenvolupar i comercialitzar el producte, Vila i els seus socis de Waterhouse han rebut el suport financer de CaixaBank. El projecte s’inclou dins dels 327 milions d’euros en finançament que l’entitat ha concedit a la Catalunya Central durant el primer semestre del 2025.
Segons Xavier Martín, director de l’oficina Store Pimes de CaixaBank a la Catalunya Central, “el nostre model de gestió es basa en la proximitat, l’especialització i l’acompanyament personalitzat. Volem ser el soci financer de referència per a projectes com aquest i per a molts altres del territori”.
Actualment, la galleda Splitter ja està en fase d’introducció a les grans cadenes de distribució, i també es pot adquirir a través d’internet, tant a la seva pròpia plataforma com en portals de venda populars.
Els seus creadors confien que el producte té un ampli nínxol de mercat i que es convertirà en una nova revolució en el món de la neteja domèstica.