Eren quarts de 2 de la matinada del divendres 22 de desembre quan Arnau Boixaderas i Fiona Albó van decidir anar de festa a la discoteca de L’Era del Sot a Vic. Era època de sopars d’empresa i hi havia una bona cua. Quan faltava poc per entrar i estaven arribant a la porta, el personal de seguretat va apartar-los de la cua i va fer-los esperar una bona estona, mentre la resta de la cua anava accedint al local. Finalment, “ens van dir que no ens deixaven entrar perquè anàvem beguts i perquè ella l’havia liat altres vegades”, explica Boixaderas.
Tant ell com Albó consideren que la resposta és un pretext per no deixar-los entrar i en realitat és un cas de transfòbia. “Mai t’acaben de dir que ets trans o no els agrada com vas vestida o el cabell que portes. No t’ho diuen clarament, però t’ho fan entendre”, denuncia Albó. En aquest sentit, subratlla que “sents que t’estan discriminant amb la mirada i busquen qualsevol excusa”.
La primera resposta que van donar-los no els va satisfer i van demanar explicacions al cap de seguretat del local i també el full de reclamacions. En aquest document de queixa hi volien fer constar el número d’identificació d’un dels porters, que des del local no van voler proporcionar. Finalment, doncs, van decidir anar directament fins a la comissaria dels Mossos d’Esquadra a interposar una denúncia per transfòbia contra el local. Fonts del cos policial confirmen que s’han tramitat les diligències al jutjat i s’ha informat a la Fiscalia d’Odi i Discriminació.
Des del local d’oci nocturn, el director, Joan Rodríguez, nega l’acusació: “Som una discoteca inclusiva i no tenim cap problema amb ningú”. Tal com relata, tenen “molta concurrència” i, amb el dret d’admissió, deixen entrar a la gent o no segons les condicions o actituds que presenten amb el personal d’entrada. En el cas del passat 22 de desembre, reitera que “se’ls va apartar perquè ja havien tingut problemes altres dies amb clients i personal de seguretat”. “Es va decidir aturar a la porta i evitar el merder”, subratlla el responsable del local. En aquest sentit, explica que ho afronten amb poca preocupació, perquè “no s’ha fet res del que se’ns està denunciant”.