Dins del cicle de xerrades que l’escola Andersen de Vic ha organitzat per celebrar el cinquantè aniversari, el centre va rebre aquest dilluns Mel Ainscow. Catedràtic d’Eudació i codirector del centre per l’Equitat de l’Educació de la Universitat de Manchester, Ainscow és l’autor de l’índex per a la inclusió, una referència mundial per a l’escola inclusiva. En aquest sistema es prioritza que tots els alumnes, independentment de la seva procedència o entorn, tinguin accés a una bona educació.
Ainscow considera primordial la figura del mestre, i el seu prestigi dins de la societat, per a l’èxit de l’educació. I veu en l’escola inclusiva una oportunitat d’entendre i d’aprendre a viure en societats amb moltes diferències.
Ainscow situa els de Finlàndia i Canadà com a models educatius de referència i afirma que l’educació inclusiva ha millorat notablement els últims anys a Catalunya. A l’hora d’aconsellar els pares sobre què cal tenir en compte quan han d’escollir l’escola dels fills, recomana que sigui un centre on hi hagi una bona relació entre professors, alumnes i famílies, perquè és aquest ambient el que fa possible l’aprenentatge.
{{ comment.text }}