Les obres del Pont dels Tres Ulls, a l’entrada de Rupit, ja estan a la seva última fase i pel setembre ja podran tornar-hi a passar persones, motos, cotxes i també camions. La construcció del nou pont va començar ara fa dos mesos i bàsicament falta fer les proves de càrrega pertinents, segons afirma l’alcalde de Rupit i Pruit, Albert Marcé, d’ERC-AM. Durant les obres, s’ha habilitat un nou accés provisional per accedir al Molí del Soler, Mas el Soler, el Felips i la Salut.
El projecte, impulsat per l’Ajuntament i dirigit per la Diputació de Barcelona, té un cost estimat de 207.252 euros i es va iniciar perquè l’antic pont no tenia capacitat suficient per evacuar el cabal corresponent i es volia mantenir el salt d’aigua. Durant les obres també s’aprofitarà per retirar les terres sedimentades a la llera per millorar la capacitat hidràulica. El Pont dels Tres Ulls es va construir els anys 40 del segle passat com a resposta a diferents aiguats que va haver-hi i que no permetien als veïns travessar d’una banda a l’altra de la riera. Tot i que estèticament no era gaire atractiu, era funcional pels veïns de la zona.
Malgrat tot, amb el pas dels anys es va anar degradant i el punt d’inflexió va ser l’any 1997 quan va haver-hi un accident mortal d’una nena petita que anava amb bicicleta i va caure del pont.
Aquest tràgic fet va portar a l’Ajuntament del moment a iniciar un projecte per construir un nou pont amb una estructura més segura pels vianants. “A partir d’aquell moment es va començar a plantejar la idea que el pont havia d’anar a terra i se n’havia de fer un de nou. Així és com van començar a intervenir diferents administracions, la Generalitat i la Diputació”, explica Marcé que afegeix que quan va arribar la crisi el projecte es va aturar del tot.
No ha estat fins aquest any, que el projecte s’ha pogut portar a terme. Per tal de salvar el salt d’aigua, el pont requereix unes estructures metàl·liques i les forces que el sustenten són per la part de dalt i no per baix, com en un pont normal. El material escollit, ferro Corten, ha de fer que l’oxidació no afecti les seves característiques mecàniques. Ara només queda posar les baranes i fer les proves de càrrega posant un pes determinat sobre el pont per comprovar la flexibilitat dels materials de construcció i si les proves surten bé, ja es podrà obrir.
{{ comment.text }}