El mal estat a causa de la corrosió dels tirants exteriors que subjecten per sota el viaducte d’Osormort en sentit Lleida a l’Eix Transversal –la C-25– és el motiu pel qual el pont es va haver de tancar a la circulació el desembre passat. I així es mantindrà encara durant 10 mesos més, mentre durin les obres de reforma de l’estructura.
El Departament de Territori ha anunciat un pressupost de 5,6 milions d’euros per substituir els 26 tirants inferiors per uns de més moderns i amb més elements de protecció. Les noves peces comptaran amb un sistema d’instrumentació per obtenir dades en temps real del seu estat. La reforma també ha de permetre altres millores com la impermeabilització i la reparació de l’armadura superior del tauler, la millora dels embornals existents o l’aplicació de pintura impermeabilitzadora.
Mentre durin els treballs en aquest punt de l’Eix Transversal tots els vehicles circularan a través del viaducte que es va construir durant el desdoblament de la carretera. Pel que fa al viaducte afectat, amb 504 metres de longitud, és el més llarg de tot l’Eix Transversal. L’estructura va ser construïda a meitat dels anys noranta d’una manera singular, ja que els 13 trams que el formen s’aguanten a través d’unes piles de formigó i d’uns tirants exteriors que fan la força des de sota la carretera.