Els quatre radars en remolc que va instal·lar el Servei Català de Trànsit la setmana passada a la C-37 i la C-25, a Osona, han posat 2.715 multes en cinc dies.
Els vehicles sancionats pels aparells mòbils, que es col·loquen als trams de les vies amb més concentració d’accidents per accés de velocitat, representen un 2,22% dels 122.197 que hi han passat en total.
Pel que a la C-37 –també anomenat Eix Vic-Olot–, els tres radars que s’hi van establir, situats en terme municipal de l’Esquirol, han anotat 1.645 multes.
D’entre aquests destaca sobretot el del punt quilomètric 155,8 en sentit nord, en què s’ha d’anar a 80 km/h, per ser el que més n’ha posat proporcionalment amb el nombre de vehicles que han transitat per la via: 791 multats d’un total de 23.344 que hi han passat (3,38%).
Aquest hi ha estat sis dies. A la mateixa via, el del quilòmetre 155,45 en sentit sud –que també hi ha estat ubicat sis dies–, ha multat 500 usuaris, i el que s’ha col·locat durant quatre dies al punt 160,99 cap a Olot, un total de 354.
Per la seva banda, el radar de la C-25 que controlava la velocitat en sentit Girona amb el límit de 120 km/h ha interposat 1.070 sancions en cinc dies. Així, el de l’Eix Transversal, ubicat a Folgueroles, a l’altura de l’ermita de Sant Jordi, al quilòmetre 185,4, és el que més n’ha captat en nombres absoluts, atès també que, de tots quatre, és el que se situa en la via més transitada.
En ser mòbils, els radars es poden traslladar amb facilitat als diferents punts de la xarxa viària catalana, amb l’objectiu de disminuir significativament la sinistralitat.
Els quatre a Osona es van retirar aquest dilluns. La intenció, però, és que tornin ben aviat a la comarca, a vies com la carretera de Manlleu o l’Eix del Lluçanès, on fins ara, però, encara no s’han trobat llocs prou segurs per col·locar-los.