El Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana ha obert aquest dimecres el procés administratiu per contractar l’enginyeria encarregada de redactar l’estudi informatiu del desdoblament de la línia R3 entre les estacions de la Garriga i de Centelles, a Osona. Inclou el tram de la vall del Congost passant pels municipis de Figaró, Tagamanent i Sant Martí de Centelles.
La inversió prevista és de 665.500 euros i el termini d’execució és de 30 mesos. D’aquesta manera, es dona compliment a l’anunci previ de la licitació que es va fer al juliol passat.
Els estudis hauran d’analitzar i dissenyar com s’ha de fer el desdoblament de la via en aquest tram orogràficament molt complex. Una de les opcions és la construcció d’un nou túnel ferroviari de doble via com a variant del traçat actual.
Estació de Torelló
Amb aquest estudi, els tècnics també hauran d’avaluar l’opció de construir una segona estació a Torelló, a Osona, que pugui atreure passatgers de la comarca de la Garrotxa que òptim pel tren per desplaçar-se fins a Barcelona. A la vegada, es valorarà habilitar l’actual estació com a capçalera de serveis que permeti incrementar les freqüències entre aquesta població i Barcelona.
Amb aquest pas, el Ministeri té tràmits oberts a tots els trams de la línia R3 entre Montcada i Vic per assolir el desdoblament total l’any 2030.
{{ comment.text }}