EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

Fem campanyes de merda

Parlen els autors de la polèmica campanya de publicitat del servei de recollida del Ripollès

Els polèmics lemes que s’han utilitzat en els contenidors que està renovant el Consell Comarcal del Ripollès no es retiraran de Ripoll malgrat el malestar que han generat. D’ençà que diumenge se’n va fer ressò EL 9 NOU, la notícia s’ha difós arreu del país, fins al punt d’aparèixer dimarts al programa Està passant, de TV3, on Jair Domínguez va ironitzar sobre l’eslògan “Ets gris, ets resta, ets rebuig, ets Ripollès”.

El laboratori creatiu Marejant la Perdiu, d’Olot, ha estat el responsable de la campanya global d’imatge del nou sistema de recollida d’escombraries al Ripollès. I el responsable creatiu de l’empresa, Martí Gómez, qualifica de “fantàstica” la repercussió que ha tingut. Tant ell com el seu soci, Jan Sala, assenyalen que buscaven “una campanya diferent” i que en cas d’haver-la fet molt més convencional ni tan sols se n’hauria parlat. Amb el ressò aconseguit esperen “despertar la consciència de la gent” respecte a la negativitat de generar residus.

La campanya ha estat ideada en diversos eixos. Segons Gómez, incideixen a “respectar el sentiment de pertinença i llançar missatges positius a través del suport semàntic i els colors corporatius”. Als camions també s’hi han adaptat frases com “Si no recicles, cagada pastoret” o “La merda reciclada no fa pudor”, aprofitant les característiques geogràfiques i culturals del territori. Per aconseguir tenir influència sobre els ciutadans, considera que és més efectiu “tocar la fibra” que no dissenyar propostes estàndards. Gómez també diu que no se senten en absolut dolguts amb les lectures que s’han fet de la campanya i que majoritàriament han rebut comentaris positius. Alhora reconeix que no havien previst que tot plegat tingués tanta repercussió i, de fet, explica que des d’aquesta setmana utilitzen el lema “Fem campanyes de merda” per promocionar la seva empresa.

Marejant la Perdiu va guanyar el concurs que va convocar el Consell Comarcal del Ripollès per fer-se càrrec de la campanya. Gómez i Sala van idear-la, van veure que encaixava i la van explicar als responsables de l’ens. Realment tenen la voluntat de portar a la realitat el nom del seu laboratori creatiu.

LA PREGUNTA

Creieu que el Barça de Hansi Flick pot fer una bona temporada amb la plantilla que té en aquests moments?

En aquesta enquesta han votat 256 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't