QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

Xavier Flores: “S’ha d’acabar amb el ‘mantra’ que el Ministeri no inverteix en l’R3”

Estat, Generalitat i municipis es reuneixen a Vic per repassar l’estat de la situació actual i les perspectives -i incidències- amb el desdoblement dels primers trams de la línia

Representants de l’Estat –amb el secretari general d’Infraestructures del Ministeri de Transports, Xavier Flores, al capdavant–, de la Generalitat de Catalunya i d’una seixantena de municipis d’Osona, el Ripollès i el Vallès Oriental es van trobar aquest dijous a la tarda a l’edifici del Sucre de Vic per aprofundir en dos aspectes: d’una banda, la situació de la línia en un moment en què hi ha obres o tràmits administratius per millorar tot el recorregut entre Montcada i Vic; i de l’altra, per conèixer de primera mà l’afectació i les solucions de transport alternatiu previstes durant el tall de circulació entre Parets i la Garriga que començarà dijous i s’allargarà durant tres mesos.

Al finalitzar la reunió –que va ser a porta tancada pels mitjans de comunicació–, Flores va destacar “el bon to de tots els alcaldes en les seves intervencions”, tot afegint que davant les preguntes o dubtes del territori “ens hem ofert per treballar en les millores que calgui”, un cop el pla de transport alternatiu estigui en funcionament.

En aquest sentit, el representant del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana va utilitzar un to contundent per demanar que s’acabi “el mantra” que diu que l’Estat no inverteix en l’R3. “Això és fals. S’està invertint com feia molts anys que no es feia. I això es pot veure a Montcada, Parets, Vic i molts altres punts de la línia.”

En un sentit molt més crític es va expressar el secretari de Mobilitat i Infraestructures de la Generalitat, Marc Sanglas, tot recordant que les actuacions que s’estan duent a terme a Rodalies no són un punt d’inflexió, “sinó un punt de justícia després d’anys de deixadesa”.

Sanglas va expressar els seus dubtes que el pla alternatiu de transport pugui absorbir la demanda existent, i amb l’objectiu de “minimitzar les molèsties dels ciutadans” va explicar que es reforçarà la línia E12 d’autobús –que uneix Vic i Barcelona– “amb cinc freqüències més al matí i quatre de tornada a la tarda”.

Des d’Osona, el vicepresident del Consell Comarcal Marçal Ortuño va explicar que la reunió havia servit “per posar fi a un període d’incredulitat”, en el sentit que després de molts anys de promeses i paraules buides, en aquesta ocasió es va detallar una intervenció concreta –el tall entre Parets i la Garriga–, amb una data ja definida per executar-se: aquest mateix dijous.

LA PREGUNTA

Creu que s’està fent bé la gestió de la pesta porcina?