En el món actual, interconnectat i divers, les empreses i entitats que operen internacionalment valoren tenir professionals amb un coneixement profund dels contextos en què es desenvolupen, i una visió àmplia i transversal per abordar i resoldre els reptes globals.
Per donar resposta a aquesta demanda, el grau en Global Studies de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) formarà professionals preparats per interactuar en el context internacional, examinar-lo i aportar-hi respostes. Un cop titulats, estaran preparats per treballar en entitats, institucions o empreses d’àmbit internacional.
A propòsit d’aquesta titulació, Josep Burgaya, degà de la Facultat d’Empresa i Comunicació (FEC), on s’impartirà, assenyala que el grau Global Studies de la UVic-UCC permetrà als futurs graduats “conèixer a fons els contextos culturals diferenciats en els quals hauran d’operar, i tenir les habilitats i experteses necessàries en relacions internacionals, geopolítica, contextos culturals, negocis internacionals o coneixement d’idiomes, entre d’altres”.
Impartit en anglès i amb una segona llengua obligatòria
El grau en Global Studies de la UVic-UCC s’impartirà en anglès i en modalitat presencial. Amb una durada de 4 cursos i un total de 240 ECTS, representa un model d’estudis superiors que posa el focus en la interdisciplinarietat dels coneixements. S’hi ofereixen 40 places, a les quals es pot accedir mitjançant el sistema de preinscripció pública universitària.
A banda de l’anglès, la nova titulació inclourà l’aprenentatge d’una segona llengua obligatòria, el francès o el xinès, “un aspecte que valoren moltes empreses que, cada vegada més, demanen que més enllà de l’anglès els seus professionals dominin altres idiomes”, indica Cristina Fernández, coordinadora del grau, que també hi destaca la formació en soft skills, “per poder-les aplicar a la resolució de conflictes”.
Internacionalització i metodologies innovadores
La internacionalització és un dels aspectes rellevants del grau, tenint en compte que la titulació inclou mobilitat internacional obligatòria per a l’estudiantat, d’estudis o de pràctiques.
D’altra banda, en el cas que les pràctiques no es facin a l’estranger, es preveu que es desenvolupin en una empresa o entitat que utilitzi l’anglès com a llengua de treball.
Es tracta d’una titulació que “culmina la nostra vocació internacionalitzadora”, alhora que “suposa formar persones expertes en la dimensió internacional que moltes professions han de tenir presents”, assenyala Burgaya.
D’altra banda, com en altres titulacions de la UVic-UCC, s’hi utilitzaran metodologies innovadores, com l’aprenentatge basat en problemes, l’aprenentatge cooperatiu, l’estudi de casos, la simulació, l’aprenentatge i servei, i l’aula invertida.
Oportunitats professionals diverses
Els graduats en Global Studies podran treballar en institucions, com les Nacions Unides, la Unió Europea i altres organitzacions similars. També, en corporacions o empreses que operen en l’àmbit internacional, així com en organitzacions no governamentals (ONG).
A més d’aquests àmbits, també podran accedir a sectors com la consultoria en estratègia internacional, el periodisme internacional, la gestió cultural i el comerç internacional. Una altra possible sortida laboral és la recerca i la docència.
Com assenyala Cristina Fernández, els coneixements que s’adquireixen en el grau en Global Studies de la UVic-UCC “permeten adaptar-se a un gran ventall de rols i tasques diferents, i obtenir la perspectiva i les habilitats necessàries per liderar i gestionar projectes i equips en molts àmbits”.
Així, els titulats podran assumir funcions com la direcció de projectes, de recursos humans, de comunicació global o de comerç, sempre en l’àmbit internacional. També, entre altres opcions, podran esdevenir experts en polítiques globals o en desenvolupament sostenible, i analistes de riscos mundials.
El grau en Màrqueting i Comunicació Empresarial: una titulació amb el 100 % d’ocupabilitat (PEÇA)
El grau en Màrqueting i Comunicació Empresarial de la UVic-UCC forma en el funcionament dels mercats, el domini de les estratègies de venda i el coneixement dels instruments per crear valor de marca o gestionar la comunicació corporativa, entre altres aspectes. Alhora, actua com una ròtula entre l’àmbit de l’empresa i el de la comunicació, sota l’empara de la Càtedra Lluís Bassat de Màrqueting i Comunicació Empresarial de la Universitat.
Així mateix, utilitza metodologies docents innovadores, com l’estudi de casos reals, la presència de professionals a l’aula i la simulació, i té en compte el component internacional, amb la impartició d’assignatures en anglès i el foment d’estades a l’estranger. A més, els grups reduïts, i el tracte directe i personal fan possible la participació activa de l’alumnat des del primer dia.
L’ocupabilitat és també un element destacable d’aquest grau: el 100 % dels titulats està treballant abans que es compleixin sis mesos de la finalització dels seus estudis, segons es desprèn la vuitena edició de l’estudi d’inserció laboral de l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya (AQU Catalunya), corresponent a l’any 2023.
{{ comment.text }}