QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

La Guàrdia Urbana de Vic investiga unes pintades feministes a l’ajuntament

La bretolada a l’edifici protegit ve després que el govern no donés suport a una moció per reprovar l’Anglada

La casa consistorial s’ha despertat aquest divendres amb diverses pintades feministes a la façana. La bretolada és una derivada del ple de dilluns en què el govern de Vic, format per Junts i Ara Vic, va tombar una moció dels grups de l’oposició (ERC, CUP, PSC i Comuns) que demanava reprovar el regidor d’extrema dreta Josep Anglada per uns insults contra la portaveu de la CUP, Carla Dinarès, a la xarxa social X. L’edifici presentava almenys tres pintades amb el símbol transfeminisme i al terra de la plaça el següent escrit: “Junts i Ara Vic còmplices del feixisme. Som el present feminista”.

Les pintades s’han pogut veure aquest divendres al migdia quan s’ha pronunciat a lectura del manifest amb motiu del 8-M, en el qual també hi ha participat el consistori infantil. Els grups que van presentar la moció ja van anunciar que no assistiren a la lectura com a protesta per la situació del dilluns.

La regidora d’Igualtat, Anna Alemany (Junts), denunciava “rotundament” les pintades que han aparegut a la casa consistorial. “Són uns actes vandàlics gravíssims. És un edifici protegit: un bé cultural d’interès local (BCIL)”, concretava. Tal com informava la regidora, la Guàrdia Urbana de Vic està investigant qui ha comès “el delicte contra el patrimoni” a través de les càmeres de seguretat”.

A la plaça, no només hi ha hagut la lectura del manifest, sinó que s’ha convocat una concentració paral·lela per exigir que el govern “no blanquegi les violències masclistes i LGTB-fòbiques”. En una pancarta hi deia: “Ajuntament de Vic llums liles a les façanes, transfòbia, racisme, misogínia i feixisme als plens”.

El diari de dilluns s’ampliarà la informació

LA PREGUNTA

Està d’acord amb la prohibició de les xarxes socials als menors de 16 anys?

En aquesta enquesta han votat 651 persones.