La Diputació de Barcelona ha posat en marxa una sèrie d’accions per millorar el comerç rural a 38 pobles d’Osona, el Berguedà, el Bages, el Moianès el Lluçanès i l’Anoia.
La presentació de les accions s’ha dut a terme aquest dilluns a Montesquiu, un dels municipis beneficiaris, que actualment compta amb 11 comerços. Les accions s’adrecen a municipis de menys de 5.000 habitants que comptin amb algun comerç.
Un armari multitemperatura per recollir comandes, xarxes wifi o senyalitzacions direccionals i identificatives dels comerços ja es poden veure pels carrers de Montesquiu. Es tracta d’algunes accions de la desena que la Diputació de Barcelona ha posat en marxa per tal de dinamitzar i modernitzar els comerços rurals de la demarcació. En total, 38 municipis de les comarques d’Osona, el Berguedà, el Bages, el Moianès, el Lluçanès i l’Anoia ja s’han acollit al projecte.
L’objectiu és clar: garantir l’aprovisionament de la població en els comerços rurals; avançar en la competitivitat, sostenibilitat i transformació digital dels establiments. Ara per ara, Montesquiu compta amb prop d’11 comerços i des de l’Ajuntament asseguren que cal cuidar-los per poder garanitr-los un futur.
Les accions s’emmarquen en el projecte “Comerç rural i essencial: innovador, sostenible i eficient”, que ha comptat amb un pressupost de 612.900 euros, dels quals 490.320 provenen de fons Next Generation i la resta han estat aportats per la Diputació de Barcelona.
El projecte s’adreça a municipis de menys de 5.000 habitants amb un percentatge de població superior a 65 anys per sobre de la mitjana de la demarcació i, que comptin amb algun comerç.
Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't