QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

La millor botifarra d’ou es fa a Taradell

La Carnisseria Codina queda primera al 8è Concurs Nacional de Botifarra d’Ou

El 9 Nou
14/02/2023
Taradell

La vuitena edició del Concurs Nacional de Botifarra d’Ou Artesana va coronar la Carnisseria Codina de Taradell amb el primer premi en la categoria de Botifarra d’Ou Tradicional del certamen organitzat per la Federació Catalana de Carnissera i Cansaladers-Xarcuters.

Els germans Xevi i Anna Codina van ser els encarregats de recollir el premi i destaquen que per arribar fins a aquest reconeixement cal “una bona matèria primera, uns bons ous i sobretot seguir els passos, no te’n pots saltar cap. El pastat i la cocció també són importants”. En aquesta categoria hi competien 79 botifarres d’ou: “Per nosaltres és molt important aquest premi, és un reconeixement a la feina”, però tenen clar que “volem continuar millorant”, encara que l’any que ve els tocarà fer de jurat. No és el primer reconeixement que obté Can Codina per la seva botifarra d’ou. L’any passat va ser segon en aquesta mateixa categoria i una menció del jurat per la seva botifarra d’ou variada de figues i pernil. Fa dos anys també va rebre una menció especial; el 2019, un tercer premi per la botifarra d’ou de dàtils i ametlles, i el 2018, va guanyar el segon Concurs Nacional de Llonganissa Tradicional. La botifarra d’ou de Can Codina ja va ser, l’any 2021, un dels set productes seleccionats pel Consell Comarcal per formar part de la cistella “Fet a Osona: aliments excel·lents”.

En edicions anteriors altres xarcuteries osonenques van obtenir el màxim guardó en una de les dues modalitats, com Colom-Vila i Can Cerilles, de Manlleu; Can Saborit, de Calldetenes, i Can Vilada, de Vic.

LA PREGUNTA

Creu que s’està fent bé la gestió de la pesta porcina?

En aquesta enquesta han votat 133 persones.