Com la resta d’escoles, l’Estel de Vic també ha rebut avui els alumnes després de les vacances d’estiu. Al centre d’educació especial hi van un centenar d’infants i joves d’entre 3 i 21 anys, en alguns casos amb l’escolarització compartida amb escoles ordinàries.
Al centre s’afegeixen a una demanda generalitzada en l’àmbit de l’educació: la necessitat de més personal i més recursos. L’alegria i les abraçades de retrobament han estat una constant a les 9 del matí, el gran moment de la tornada.
Matí de retrobades, el d’aquest dimecres, davant de l’escola Estel de Vic. En Nil, que té 7 anys i que des dels 3 que és alumne del centre vigatà, generalment hi arriba amb autobús, però avui, per encetar el nou curs, li han portat la seva mare, la Letícia, i el seu germà, l’Oriol, per qui l’institut comença demà. S’acaba l’estiu, i torna la rutina de les classes, que en Nil fa a l’Estel, centre d’educació especial, però també, dues tardes a la setmana, a l’escola del seu municipi, a Montesquiu.
Les abraçades s’han repetit quan han arribat els autocars que cobreixen les quatre rutes que permeten portar els alumnes de tota la comarca fins a l’Estel. Abans d’entrar a les aules, hi ha hagut una trobada conjunta al pati, on la directora, Anna Martínez, ha donat la benvinguda, i ha presentat els 18 alumnes que s’estrenen a l’escola. És una de les xifres més elevades en un inici de curs a l’Estel.
A l’escola Estel, el curs 2023-2024 hi comença amb un total de 101 alumnes. També en depenen els 16 alumnes de l’itinerari formatiu específic de Sant Tomàs, i com a centre proveïdor de recursos, des de l’Estel es dona suport a 42 infants que van en escoles ordinàries.
El centre s’afegeix a la reivindicació general de més recursos i personal, en el seu cas per la necessitat d’oferir una atenció especialment personalitzada i en grups reduïts.
A l’Estel hi treballen una seixantena de persones, entre el personal d’administració i serveis, monitors i mestres, psicopedagogues, logopedes, fisioterapeutes i educadors.
{{ comment.text }}