L’any 2026 serà de canvis a la UVic-UCC. L’actual rector, Josep Eladi Baños, completa el seu segon mandat, el màxim previst en els actuals estatuts. En la seva darrera reunió d’enguany, el patronat de la Fundació Universitària Balmes (FUB) ja va posar en marxa el procés per a l’elecció del seu successor, amb la designació de les 11 persones que formaran part de la Comissió de Selecció del nou màxim responsable acadèmic.
La comissió la integren representants de les quatre fundacions federades a la UVic-UCC (Fundació Universitària Balmes, Fundació Universitària del Bages, Fundació d’Estudis Superiors en Ciències de la Salut i Fundació Elisava); el secretari general del Departament de Recerca i Universitats, Oriol Escardíbul, i representants de la comunitat universitària, de la societat civil i persones coneixedores del món universitari català. Entre aquestes hi ha la manlleuenca Maite Vilalta, economista i vicerectora de la Universitat de Barcelona. La comissió es reunirà per primera vegada al mes de gener i decidirà els termes en què es farà la convocatòria pública per optar al rectorat de la UVic-UCC, a més del calendari. En tot cas, hi ha una data límit: al final d’aquest curs acadèmica és quan s’acaba el mandat de Baños, i el nou rector hauria de prendre possessió a principis del nou curs acadèmic. Aquesta normalitat institucional no es va poder complir en el darrer relleu en el rectorat. Quan l’anterior rector Jordi Montaña va acabar el seu segon mandat, es va obrir el procés i l’escollit va ser l’economista Oriol Amat. Pocs dies abans de prendre possessió, a principis de juliol de 2018, va renunciar per sorpresa al càrrec. Això va obligar a activar una segona convocatòria, de la qual va sortir el nom de Josep Eladi Baños, i per això l’actual rector va acabar prenent possessió a mig curs, el gener de 2019.
En la mateixa reunió del patronat de la FUB es va aprovar la liquidació econòmica del curs anterior, i el pressupost del curs actual, amb uns ingressos previstos de 69,6 milions d’euros, xifra que significa un creixement del 5%. L’aportació de la Generalitat se situa al 19%, segons la liquidació del curs passat, mentre que la resta dels ingressos prové de les matrícules i de la recerca, amb un 44% i un 15%, respectivament. Les inversions per a aquest curs pujaran a 1,5 milions d’euros, amb l’espai docent de l’Hospital Universitari com a projecte principal.
El patronat va aprovar la incorporació de nous membres, entre els quals hi ha Marçal Ortuño, alcalde de Torelló, com a president del Consell Comarcal d’Osona.