QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

Normalitzant la transsexualitat

La vigatana Fina Campàs ha participat en la negociació perquè Salut deixi de considerar la transsexualitat com una malaltia

La vigatana Fina Campàs, durant anys reclosa dins el cos d’home de Josep Campàs, ha estat una de les persones que, des de la Plataforma Trans*Forma la Salut, ha participat en les negociacions amb el Departament de Salut per posar en marxa un nou model d’atenció a la salut per a les persones trans, pioner a Europa. Gràcies a aquest nou model, la transsexualitat deixarà de considerar-se una malaltia, i ja no hauran de passar un diagnòstic psiquiàtric per accedir al tractament. Fina Campàs ha patit en la pròpia pell la incomprensió i la marginació que pot viure una persona que s’adona que pertany a un gènere diferent del sexe assignat per naixement.

EL 9 NOU d’aquest divendres explica la seva experiència personal i la seva aportació a títol individual a aquesta plataforma.

LA PREGUNTA

Considera que PSOE i Junts recomposaran la relació per restituir la majoria de la investidura?

En aquesta enquesta han votat 201 persones.