Taradell va fer el 20 d’abril passat un reconeixement a Lluís Rovira i Masnou, conegut al poble com a mestre de l’acadèmia Sant Genís i més tard col·legi Sant Genís i Santa Agnès durant 44 cursos (1958-2002) en què desenes de promocions de nois i més tard també noies van aprendre al seu costat, però alhora també va col·laborar amb moltes entitats.
Precisament aquesta col·laboració va quedar palesa en un acte que va omplir la sala del mig de Can Costa d’amics i coneguts del Sr. Rovira, tal com se’l coneix majoritàriament al poble. I ell va explicar el perquè: “Servia per demostrar que l’alumne tenia un respecte envers el mestre”. També va agrair que aquest reconeixement li hagi arribat “en vida”.
Durant l’acte hi van participar diverses entitats amb les quals Rovira ha col·laborat al llarg d’aquests anys. Francesc Homs, amb quin van coincidir en l’època de l’acadèmia Sant Genís, va definir Rovira com a “company i amic”.
Mercè Cabanas, alcaldessa de Taradell, va deixar clar que “era el mestre del poble” i, alhora, “un mestre avançat a l’època”. Des de Tint Taradell Teatre, organitzadors i impulsors de la iniciativa, David Sala va dir que “havia estat un Mestre en majúscules. Un home polivalent que ha impartit classes de llengua i literatura, però també de música, d’història i de francès”, i va afegir que “també cal reconèixer-li la seva tasca incansable de corrector i de normalitzador en un sens fi de publicacions en català”, així com “la seva feina de divulgació feta a Ràdio Taradell des dels seus inicis”.
Rovira va ser el primer president de Gottic, col·laborador de Tint Taradell Teatre des dels inicis, membre de la junta de la UD Taradell i també de la junta del Casal d’Avis i de la Comissió del Premi Literari Solstici des dels seus inicis.
Miquel Vilardell i David Sala, de Tint Taradell Teatre, van afegir que “creiem que són motius per remarcar i dir-li públicament gràcies Lluís per tota la feina de tots aquests anys”. Representants de totes aquestes entitats van ser presents a l’acte i li van dedicar unes paraules en les quals va quedar palès que “tothom l’estima”, en paraules del presentador de l’acte, Carles Güell.
A la primera part de l’acte Joan Brussosa va acostar al públic el seu coneixement i passió a Vicent Andrés Estellés en una interessant ponència sobre el poeta en l’any del seu centenari, mentre que diferents rapsodes van recitar alguns dels seus poemes. També hi va haver l’acompanyament musical d’Arian Shuli, de l’Escola de Música de Taradell.
Al final de l’acte, un agraït i emocionat Lluís Rovira va dir que “estimo i estimaré sempre Taradell. L’escola va ser una manera de fer poble”. Com a cloenda se li va lliurar una placa commemorativa amb la inscripció “El poble de Taradell a Lluís Rovira i Masnou, mestre i amic”. També se li va fer entrega d’un llibret amb tots els parlaments de l’acte.