El Departament de Territori, a través de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), ha adjudicat la redacció de l’estudi de factibilitat d’una línia ferroviària que enllaci la Seu d’Urgell i Andorra. L’objectiu és analitzar una nova connexió de tren a l’interior de l’Alt Pirineu i, alhora, establir un nou servei ferroviari amb Barcelona, convertint l’estació d’Alp (Cerdanya) en una ròtula amb connexió amb Puigcerdà i Tolosa. La longitud aproximada del nou traçat seria d’uns 57 quilòmetres i per tenir una bona connexió amb la capital catalana caldria, d’una banda, garantir el desdoblament previst de la línia R3 entre Montcada i Vic i, de l’altra, renovar el tram Ripoll-Alp amb nous punts de creuament.
L’estudi, amb un termini de redacció de vuit mesos, s’ha adjudicat a Meta Engineering per un import de 120.000 euros (abans d’IVA) i ha d’incloure una estimació del cost d’execució del projecte, la proposta d’explotació del servei i una anàlisi de la demanda potencial d’usuaris. Pel que fa al traçat, es contemplaran dos trams: la Seu d’Urgell-Andorra; i la Seu d’Urgell-Alp. Mentre, ja dins el Principat andorrà, la idea seria connectar Sant Julià de Lòria, Andorra la Vella i Escaldes-Engordany.
L’impuls d’aquest informe respon a la voluntat del Govern de configurar la mobilitat futura del país tenint en compte nous centres d’activitat que necessitaran de la configuració de transports amb una visió diferent de la visió tradicional que considera, principalment, la radialitat vers la gran regió metropolitana.
{{ comment.text }}