QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

Un episodi de robatoris reobre el debat de la seguretat a Sant Joan

L’oposició d’ERC demana que no es rebaixin les places de Policia Local

Els robatoris que fa unes setmanes hi va haver en unes cases adossades de Sant Joan de les Abadesses han motivat que l’oposició d’ERC hagi mostrat la seva inquietud per la situació.

Els republicans demanen que en lloc de rebaixar el cos de Policia Local a Vigilants Municipals, tal com va plantejar uns mesos enrere l’alcalde, Ramon Roqué (MES), l’Ajuntament reforci les places policials al municipi.

El nombre d’efectius que té el poble en aquest últim any, després de la jubilació d’un agent, l’excedència d’un altre i que el que queda en actiu també tingui previst retirar-se fa que el grup liderat per Sergi Albrich demani que “l’equip de govern deixi d’especular amb la voluntat d’abolir el cos i prioritzi la seguretat a Sant Joan”.

L’opinió de Roqué difereix de l’oposició, i atribueix els robatoris recents a “bandes itinerants” que passant pel poble van aprofitar per cometre’ls.

L’alcalde santjoaní afirma que fa temps que vetllen per la seguretat a Sant Joan, i que de fet el mateix Consell Comarcal del Ripollès que actualment governa ERC va aprovar per unanimitat l’estudi per instal·lar càmeres de seguretat a les carreteres a fi d’enregistrar les matrícules dels vehicles que hi transiten, estudiar-ne costos i avaluar si és factible de portar-ho a terme amb el suport del Departament d’Interior.

L’aprovació va fer-se en l’últim plenari comarcal, on Roqué també va demanar que l’estudi no el facin empreses privades, sinó el Servei Català de Trànsit, que és qui gestiona les carreteres.

Anteriorment, Ramon Roqué també havia sol·licitat consens al Consell d’Alcaldes del Ripollès per demanar inversions en seguretat i vigilància que contribueixin a minimitzar els robatoris de coure que han afectat diversos sectors de la comarca.

En canvi, el grup d’ERC a Sant Joan denuncia que a partir de les 6 de la tarda ja no hi ha cap agent en servei al municipi, que quan s’ha produït alguna emergència el telèfon estava aturat, i que la vigilància nocturna no es realitza “des de fa molts anys” ni tan sols en dates de més afluència de gent, com durant la festa major.

LA PREGUNTA

Creu que s’està fent bé la gestió de la pesta porcina?