Després del tall d’internet d’aquest dimecres, que en bona part ja s’ha pogut restablir, surt la pregunta sobre els drets dels consumidors i qui els protegeix. Tenen dret a una indemnització? I els danys i perjudicis?
Avui en dia, la llei que protegeix els consumidors en el terreny de les telecomunicacions és molt laxa amb les companyies i les compensacions són molt minses tenint en compte les hores que ha durat el tall.
Tot i això, la carta de drets de l’usuari dels serveis de comunicacions electròniques estableix que l’usuari ha de ser compensat si un servei no li és prestat. La devolució de l’import ha de ser de forma totalment automàtica i en la propera factura. Sinó, es pot fer una reclamació directament a la companyia.
La quantitat a retornar serà la que sigui més gran de les dues opcions següents:
– el promig del que t’han cobrat durant els últims 3 mesos pels serveis interromputs i prorratejat pel temps de la interrupció
– el resultat de multiplicar per cinc la quota mensual fixa que es paga pels serveis interromputs i prorratejar-la pel temps d’interrupció.
Si la interrupció només ha estat del servei de dades (Internet) però no del de veu, la compensació quedaria limitada a la devolució de l’import de la quota d’abonament de dades prorratejada pel temps de la interrupció.
Més enllà d’aquesta devolució queda la opció d’interposar una reclamació a través d’alguna associació de consumidors per reclamar danys i perjudicis per exemple en el cas de negocis que durant el dimecres no van poder treballar.
{{ comment.text }}