Un dels serveis que ha acumulat més queixes en els últims mesos a Vic és el de l’autobús urbà. Més enllà de l’estat d’alguns dels vehicles que circulen i el fum que deixen anar, els usuaris també han alertat de l’incompliment d’horaris. Amb l’objectiu de disposar d’un marc legal vigent que permeti ordenar i millorar tota aquesta situació, el ple de l’Ajuntament de Vic va aprovar dilluns un nou conveni amb la Generalitat i Sagalés, l’empresa encarregada d’oferir el servei. L’acord tindrà vigència fins a finals d’any, “ja que el que volem és escindir la vinculació”, va explicar la regidora de Mobilitat, Fabiana Palmero (Junts), tot reconeixent que es pensaven que el tràmit “seria més fàcil i ràpid”.
Entre les novetats principals del nou conveni –que s’ha dotat amb 525.797 euros–, hi ha el lloguer de tres nous autobusos, “amb l’objectiu de disposar d’una flota de vehicles en condicions”. Tres d’ells ja han començat a circular aquesta setmana per la ciutat, i al novembre arribarà “un segon vehicle híbrid”.
Des de Capgirem, Carla Dinarès va alertar del risc d’haver estat mig any sense conveni en vigor, “sense saber què feia l’empresa”. La regidora va lamentar que s’hagi signat un conveni “gairebé idèntic a l’anterior”, que entre d’altres coses “pren com a base els viatgers del 2019”. Dinarès va remarcar que el transport públic “no s’ha recuperat després de la pandèmia”, per tant és un acord “desfasat”, i que això afegit a la “degradació del servei” assegura “una compensació de 30.000 euros pels viatges que no es faran”.
Palmero es va defensar recordant que ara mateix “no som sobirans de la concessió”, i que precisament s’està treballant per recuperar-la “i gestionar directament quin servei volem a la ciutat”. Tot i això, la regidora de Mobilitat va considerar el nou conveni com a “positiu”.
La proposta del nou conveni va avançar amb els vots a favor de l’equip de govern –Junts–, d’Esquerra i de la regidora no adscrita, Carme Tena. Capgirem hi va votar en contra.
{{ comment.text }}