El ple municipal de l’Ajuntament de Vic va aprovar per unanimitat dos projectes que preveuen la construcció de dos nous carrils bici a la capital d’Osona. En aquest cas, i tal com va explicar la regidora d’Urbanisme, Fabiana Palmero (Junts), l’objectiu dels vials “serà connectar els barris del sud de la ciutat amb els del centre”. Pel que fa al primer dels projectes, es tracta de la creació d’un carril bici segregat de la circulació de vehicles i el pas de vianants al carrer Pare Huix. En concret, afectaria el tram comprès entre el carrer Doctor Salarich i el Narcís Verdaguer i Callís.
La intervenció tindria un cost de 188.200 euros, i suposaria la supressió d’una línia d’aparcaments, la renovació de l’arbrat i l’enllumenat i l’ampliació de les voreres. El segon projecte aprovat, per la seva banda, es tracta de la connexió del tram del carrer Soledat fins a l’encreuament amb el carrer d’Anselm Clavé i el pont de la Pista. Les obres s’han pressupostat en 48.390 euros. En l’aprovació inicial s’hi recull que cap de les dues propostes té encara dotació pressupostària, per tant la seva execució queda pendent de trobar recursos.
Des de l’oposició, es va valorar positivament l’aposta per la mobilitat sostenible, però s’hi van fer diversos matisos. La regidora Viqui Terricabras (Esquerra) va reclamar més recursos “per crear, ampliar i millorar carrils bici”. Terricabras també va expressar que des d’Esquerra no es veu bé que les vies ciclables de la ciutat “es facin per fascicles. Caldria un projecte conjunt”. En aquesta línia va desplegar la seva intervenció el regidor de Capgirem Roger Cumeras, recordant que no serveix “de res” fer carrils bici “si no estan ben connectats entre ells”. Cumeras va aprofundir en el projecte que es duia a aprovació tot fent constar que a partir del carrer Salarich “no tindrà continuïtat fins al carrer Mare de Déu de Lorda”, on arriba el vial ciclista que baixa de la Serra-de-senferm.
Cumeras també va voler destacar que en els últims mesos a l’Ajuntament s’han aprovat diversos projectes de carril bici a diferents zones de la ciutat, “però han quedat en un calaix”. En aquesta situació hi hauria els que encara no s’han executat al carrer Mas d’Osona, a l’avinguda Països Catalans al seu pas pel parc de Santa Anna, a la rambla del Passeig i del Carme, i a la rambla Davallades.
La regidora Palmero va remarcar que l’objectiu final del projecte és acabar lligant el carril bici fins a la Serra-de-senferm, “però ho farem per fases”, i ho va argumentar dient que en la presentació als veïns “es va convocar a tots els que viuen fins al carrer Mare de Déu de Lorda”.